    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: frankowicze
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <1...@4...net>
    <q0coji$678$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Mon, 31 Dec 2018 12:28:36 +0100

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 10:47:29 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > malo kto? Wystarczyło zobaczyć, ze kursy w okolicy 2zł sa nienaturalnie
    > niskie, a Szwajcaria nie wyglądała na bankruta.

    A jaki jest naturalny kurs waluty kraju, ktory swiezo wstapil do unii,
    gospodarka rozwija mu sie jak glupia, eksport rosnie ?

    Swoja droga - skad taki niski kurs ? Zagraniczni spekulanci zamienili
    troche euro na zlotowki i zainwestowali ... chocby na lokaty w
    polskich bankach ?
    Czy zagraniczni przemyslowcy zainwestowali w fabryki w Polsce ?

    > Historycznie najniższe kursy franka

    A co sie patrzec historycznie, jak nasza historia pisze sie na nowo ?

    Poza tym kurs franka ma imo malo wspolnego z kondycja Szwajcarii.

    >a ludzie liczą, że jeszcze spadnie - to chore w takim wypadku.

    A kto powiedzal, ze licza na spadek ? Moze licza, ze nie wzrosnie
    wiecej niz 10% dlugoterminowo, a 20% tez nie bedzie tragedia.

    Poza tym spojrz tu
    https://stooq.pl/q/?s=chfpln&c=20y&t=l&a=lg&b=0

    To samo mogles napisac ok 2006 przy kursie ~2.6.
    Rok pozniej przy ~2.4. Potem widac jeszcze dwa dolki, gdy wydawalo
    sie, ze to juz koniec tych nienaturalnych spadkow.

    A frank ciagle spada i spada ... po szkodzie to kazdy madry ...

    Choc IMO lepszy wykres ten
    https://stooq.pl/q/?s=eurpln&c=20y&t=l&a=lg&b=0

    Nienaturalnie ostry spadek ? Owszem, ale tylko z ~4.00 na 3.25.

    Po prostu - nauczka na przyslosc - przy zamieszaniu na rynkach
    swiatowych takie waluty jak nasza traca duzo i szybko.

    P.S. Poczulem sie doceniony. Co sie swiecilo na telebimie w
    Oberstdorfie ?
    "Hormann
    Tore / Turen
    Hormann