  • Data: 2006-06-07 11:27:33
    Temat: Re: fourmi
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uczelnai nie blokuje Ci dostepu do nauki - po prostu okresla jakie
    > przedmioty ja interesuja. Jesli nie zdawales chemii - trudno sie mowi,
    > masz z niej 0p, ale jesli zdales na maxa matme i fizyke to caly czas masz
    > szanse na dostanie sie.

    Mylisz pojecia. Teraz sa procenty z okreslonych przedmiotow. Dawniej byly
    oceny - a wiec juz jest nierownosc, bo ktos moze miec 81% i jest lepszy od
    czlowieka, ktory na starej maturze dostal 4 (plusow i minusow nie bylo). Nie
    pamietam, czy to Lybackiej nalezy zawdzieczac ten cudotwor, ale z pewnoscia
    nierownosc jest - chociazby przez to, ze:

    a) mature nowa mozna poprawiac i nie ma dodatkowych egzaminow na studia,
    ergo: jezeli nie dostales sie zaraz po maturze, to mozesz ja poprawic i miec
    za rok lepsze szanse.

    b) starej matury nie mozna poprawiac i jest dodatkowy egzamin (ergo:
    dodatkowy stress, dodatkowe oplaty itd).

    Nierownosc jest i pomoc mogloby tylko przywrocenie starych metod oceniania
    (centralizacje mozna byloby zostawic) i przepisanie nowych matur na stare
    swiadectwa maturalne z zachowaniem systemu ocen 1-6.

    Pozdrawiam,

    Tiger