  • Data: 2006-06-07 12:01:31
    Temat: Re: fourmi
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Patrze, patrze a tu Tiger porozsypywal nastepujace haczki:
    > Mylisz pojecia. Teraz sa procenty z okreslonych przedmiotow.
    W kwestii skladania podan na uczelnie, bez zdanych wszystkich
    przedmiotow, zmienia to niewiele. Czy sie dostanie 0p/100p z chemii oraz
    100p/100p z matmy i fizy czy tez 0% oraz 100% - jaka roznica?
    > Dawniej byly oceny - a wiec juz jest nierownosc, bo ktos moze miec 81% i jest
    lepszy od
    > czlowieka, ktory na starej maturze dostal 4 (plusow i minusow nie bylo).
    Na podstawie starej matury mozna sie bylo dostac na studia (tzw egzaminy
    laczone) i tez bylo to niesprawiedliwe - matury sprawdzane w szkolach,
    wiec jesli szkole zalezalo zeby absolwenci dostali sie na uczelnie, to
    mogli 'zyczliwiej' oceniac matury
    > a) mature nowa mozna poprawiac i nie ma dodatkowych egzaminow na studia,
    > ergo: jezeli nie dostales sie zaraz po maturze, to mozesz ja poprawic i miec
    > za rok lepsze szanse.
    Przez 5 lat
    > b) starej matury nie mozna poprawiac i jest dodatkowy egzamin (ergo:
    > dodatkowy stress, dodatkowe oplaty itd).
    Rozumiem ze przy poprawianiu nowej matury stres nie wystepuje?
    > Nierownosc jest i pomoc mogloby tylko przywrocenie starych metod oceniania
    > (centralizacje mozna byloby zostawic) i przepisanie nowych matur na stare
    > swiadectwa maturalne z zachowaniem systemu ocen 1-6.
    A Ty zrozumiales problem autora watku? On sie nie czuje pokrzywdzony
    przez to, ze dostal 4 a teraz dostalby 81%. Czuje sie pokrzywdzony z
    innego powodu
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl