  • Data: 2024-07-24 02:23:24
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-07-22, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Może być zablokowany, czyli nie w pełni funkcjonalny, ale włączony i
    > zalogowany do sieci.
    > Zdalnie możesz go zablokować tak, żeby na ekranie blokady pojawił się
    > jakiś konkretny komunikat (np. dla osoby, która telefon znalazła. Albo
    > ukradła...).

    I to tak faktycznie działa? Wyobrazałem sobie, że zablokowabny to do
    sieci nie wpuszcza. No ale fakt, zeby wiedziec, że zablokowany to
    przynajmniej jakaś interakcja zajść musi. Tyle, że jesli zablokowany, to
    gagatek sprawdzi, wyłączy i tyle z interakcji. Przy niezablokowanym
    będzie uzywał i zostawiał slady. Tylko ktos musiałby chcieć po tych
    śladach odnaleźć.

> [...]
    > Niektóre modele mają możliwość puszczenia obrazu przez przejściówkę
    > USB-C->HDMI, i jak masz przejściówkę z dodatkowym portem USB, to
    > podłączasz jeszcze myszkę i pin wyklikasz na ekranie telewizora (czy
    > monitora).
    > Ale jak masz pecha i twój telefon nie ma taj funkcjonalności, to jesteś
    > w dupie i kombinujesz, czy twoje zdjęcia z wakacji są więcej warte niż
    > wymiana ekranu w serwisie (bez resetowania telefonu).
    > Przy czym autoryzowane serwisy raczej się w to nie bawią i oddają po
    > naprawie telefon zresetowany do ustawień fabrycznych.

    Ale to chyba nie o blokowaniu po imei? W tej chwili nb. mam taki
    przypadek, że syn zapomniał pin'u w swoim starym redmi 9a. Google odsyła
    mnie do Xiaomi. Zasadniczo dowód zakupu redmi 9a mam, ale tu nie ma
    zwyczaju umieszczania imei na fakturze, zastanawiam się więc czy chce mi
    się z Xiaomi szarpać. No ale może im mejla poslę.

    > Obecnie żeby zrobić twardy reset, to właściciel dostaje powiadomienie i
    > musi się na niego zgodzić logując się na swoje konto (np. samsunga) w
    > normalnym komputerze. Więc byle obszczymur twardego resetu nie zrobi.

    Xiaomi najwyraźniej tak nie ma, a esktra kuriozum polega na tym, ze ten
    fon to był wczesnie pod "family control" więc formalnie moje dane są
    potrzebne do autoryzaji, ale że "family control" została zdjęta to już
    nie moje, tylko nie wiadomo czyje, bo do syna na gmail nie przychodzą
    żadne żądania. Ma być pin i już.

    --
    Marcin