  • Data: 2024-07-15 14:40:54
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.07.2024 o 08:36, Uncle Pete pisze:

    > BTW, kilka dni temu Youtube skasował mi turystyczny filmik z 1995 roku z
    > Ałma-Aty, bo dopatrzył się tam dzieci (ubranych). Niektóre po prostu się
    > bawiły, inne radośnie pozowały. Filmik załadowałem kilka lat temu i miał
    > on kilka tysięcy wyświetleń i setki nostalgicznych komentarzy. Zarzut
    > brzmiał "Content that shows minors in compromising positions that may
    > lead to unwanted attention, isn't allowed on YouTube." Zastanawiam się
    > nad stanem psychicznym cenzorów...

    Albo AI.
    Jednak co do zasady się zgadzam, że publikowanie wizerunków swoich (czy
    cudzych) pociech jest co najmniej dziwne. Masz filmik z wakacji, to
    fajnie, pokaż cioci, wujkowi gdy przyjdą na kawę.
    Szczytem patologii są rodzice, którzy publikują filmiki "dzesika w
    kąpieli", "brajanek w piaskownicy zjadł robaka - jakie to rozczulające",
    "dzesika zrobiła bęc na plaży".
    Nastolatki często mają świra związanego ze swoim wyglądem, co jest
    naturalne, a taka babcia cyknie fotkę na urodzinach i wrzuca na fejsa,
    potem pół klasy się z niej/niego śmieje.

    https://tvn24.pl/ciekawostki/pozwala-rodzicow-za-opu
    blikowanie-jej-zdjec-z-dziecinstwa-ra678737-ls319376
    5

    https://fundacja.orange.pl/strefa-wiedzy/post/wizeru
    nek-dziecka-w-internecie

    Podsumowując, uważam, że kasowanie przez portale społecznościowe
    filmików/zdjęć z dziećmi, to dobry trend. Nawet wtedy, gdy od czasu do
    czasu skasują całkiem "niewinną" publikację.
    Dorosną, to same zdecydują, czy chcą publikować swój wizerunek.

    Pozdrawiam
    Piotr