  • Data: 2004-08-25 07:08:33
    Temat: Re: foteliki samochodowe - normy bezpieczeństwa
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hanna Burdon" <h...@n...com>
    napisał w wiadomości news:cgge3c$k2b$1@inews.gazeta.pl...
    > Well done! A ja nawet nie wiedziałam, od czego zacząć.

    Oczywiście, jak zwykle, od Szukacza -- www.szukacz.pl
    Np. z następującymi frazami:

    [warunki warunkach] fotelik* samochod* dzieci

    legaliz* fotelik* samochod*
    (pudło - załapało się mnóstwo 'legalizacji przyrządów pomiarowych',
    legalizowanych wag, itp.; należało pytac o certyfikaty i certyfikację,
    oraz atesty i atestowanie)

    atest* fotelik* samochod*

    art atest* fotelik* samochod* pojazd*
    (nie trafione - 'art' miał ułatwić znalezienie tekstów ustaw,
    a pociągnął za sobą sklepy internetowe oraz witryny hurtowni,
    w których oznacza kategorię przedmiotów handlu :-))

    certyfika* fotelik* samochod*

    HTH

    Niestety, odnośne akty prawne się nie wyszukały - albo nie
    umiałem ich dostrzec w gąszczu trafień. Zajrzałem też do
    wyszukiwarki praw w Sejmie, ale tam to samo.
    W ustawie Prawo o ruchu drogowym oczywiście mowa jest tylko
    o obowiązku używania fotelików. Przepisów ustalających
    czas obowiązywania poszczególnych norm technicznych trzeba
    szukać gdzieś indziej. Gdzie -- nie wiem. :(

    ATSD, spróbuj jeszcze wrzucić w Szukacza lub w Google'a symbol
    normy (a jeszcze lepiej - obu razem). Jeśli jedna została uchylona
    przez drugą, to jest nadzieja, że się wyłapie informacja o tym...

    Maciek