  • Data: 2007-04-10 18:47:55
    Temat: Re: dzialka z domem,problemy-pomocy!!!
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ..:: l a t a v i e c ::.. napisał(a):

    > USTAWA
    > z dnia 19 października 1991 r.
    > o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.
    > http://www.salamandra.org.pl/prawo/u_gosp_nieruch_ro
    lnymi.html

    A który art. bo nie będę całej czytał :)

    > ziemia przekazana aktem darowizny mojemu "tesciowi", akt notarilany jest
    > na dziadkow.

    Nie rozumiem.
    Akt notarialny to ta darowizna, czy też darowizna była "nieformalna"
    (bez aktu notarialnego, a to "dziadkowie" nabyli nieruchomość aktem
    notarialnym od osoby trzeciej?
    Kiedy była darowizna? Przed 1971 rokiem, czy po?

    > akt nadania ziemi ujrzal swiatlo dzienne po smierci dziadkow tzn. nigdy swiadomie
    nie przekazali dzialki drugiemu synowi.

    Co za akt nadania ziemi? Cóż to takiego? Kto wydał, kiedy na jakiej
    podstawie prawnej(tzw "uwłaszczenia"?) - [pomińmy w tym miejscu
    fałszerstwo].

    > byli wlascieilami aktem notarialnym

    Czyli darowizna na rzecz "teścia" była nieformalna?

    Skoro "dziadkowie" byli właścicielami to odziedziczyli ją
    najprawdopodobniej wszyscy synowie. Było postępowanie spadkowe.

    > mimo wyroku karnego za falszerstwo sady w toku postepowania uznawaly ten
    > akt jako prawidlowy-prawnie wiazacy.

    Nie wierzę. Musiałeś coś źle zrozumieć.

    > sprawy o eksmisje nie bylo. strona przeciwna sam postawila ultimatum. po
    > uplywie tego terminu strasza komornikiem.

    Straszyć to może. Nie przejmowałbym się tym na razie.
    Komornik może działać tylko wtedy gdy będzie ten wyrok eksmisyjny lub
    inny tytuł wykonawczy.

    > prawnik prowadzil sprawe apelacyjna mimo to przegralismy.

    Albo kieski prawnik, albo przedstawiałeś mu stan faktyczny tak jak
    przedstawiasz tutaj, albo też ... a o co była sprawa (poza zasiedzeniem)?

    > a moze znasz jakiegos ktory moglby zajac sie to sprawa? jestesmy z
    > kujawsko-pomorskiego.

    Nie znam.
    Ale jakbyś sie gdziekolwiek udawał to zrób pisemne zestawienie
    chronologiczne poszczególnych istotnych faktów. Zaoszczędzisz w ten
    posób dużo czasu prawnika.
    Czyli np.
    1.- 23.04.1960 - nabycie nieruchomości na podstawie aktu notarialnego -
    umowy sprzedaży przez XY;
    2 - 23.06.1970 - nieformalna umowa darowizny - XY darowuje nieruchomość Z;
    itd.
    Albo napisz je tutaj, po patrze sobie, pomyślę. Tylko precyzyjnie.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com