  • Data: 2007-04-26 19:28:24
    Temat: Re: dzialka, wylaczenie z prod. rolnej - pytania!
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:wmnc25rqil76$.1b6707lm094f8.dlg@40tude.net...

    > Za wszelka cene chce tego uniknac. Wlasciciel dzialki mieszka na stale w
    > Niemczech i dwukrotny dojazd jest dla niego klopotliwy. Pozatym sprawa
    > zakupu przeciaga sie o kolejny miesiac :(

    To niech przy okazji umowy warunkowej, sporządzi pełnomocnictwo w formie
    aktu upoważniające kogoś do przeniesienia
    własności na Ciebie. Ba... może nawet upoważnić Ciebie i będziesz się
    reprezentował podczas przeniesienia sam.
    Jak to fajnie szło w akcie.... "sprzedaje sam sobie" :)

    > Jest mozliwosc odrolnienia 500m2 tej dzialki w Urzedzie Miasta. Pytanie
    > zasadnicze - czy odrolnienie takiej czesci dzialki (niecala 1/10) pozwoli
    > ominac procedure umowy warunkowej / wysylania zapytania do agencji
    > nieruchomosci rolnych ? Jeden notariusz twierdzi ze bez problemu, drugi ze
    > nie (tlumaczac to tym ze odrolniona musi byc wiekszosc dzialki, a nie
    > tylko
    > kawalek).

    Nie wiem co rozumiesz przez odrolnienie, aby ominąć prawo pierwokupu, to
    działka musiała by
    być w planie zagospodarowania przestrzenego przeznaczona pod zabudowę lub
    mieć wydane warunki zabudowy.

    > Pytanie nr 2 - na ktorym etapie wybieram sobie (i czy wogole?;) czesc
    > dzialki ktora ma zostac odrolniona ? I jak dlugo to moze trwac ?

    Co znaczy część działki? Jeśli chcesz nabyć kawałek ziemi, to musi on
    być wydzieloną działką gruntu.
    Obawiam się, że to o czym mówisz dot. tylko rolników prowadzących gosp.
    rolne. tj. odrolnienie ziemi pod rozbudowę/budowę tegoż.