  • Data: 2007-09-11 09:41:46
    Temat: Re: dyskusja z policja
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zuk Gnojowy" <z...@g...net> napisał w wiadomości
    news:fc3nab$hht$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Co to jest, że przestępca dyskutuje sobie bezczelnie z policją po
    > złapaniu? oglądałem program na TVN Turbo "Uwaga piraci" i złapani kierowcy
    > za jazdę np 140km/h w miejscu gdzie było 70km/h, mają jeszcze bezczelność
    > pytać: a musi być tyle punktów? a da radę mniejszy mandacik? a policjant
    > grzecznie mu jeszcze tłumaczy! Co to ma być? nie powinno być żadnej
    > dyskusji, a za zbędne słowo jeszcze stówa ekstra.

    witam

    zapewne z punktu widzenia moralnego dyskutowanie z policjantem w opisanej
    przez ciebie sytuacji nie jest na miejscu; jednakże czyn który ten cżłowiek
    popełnia to wykroczenie a nie przestępstwo, a osoba która otrzymuje mandat w
    tej sytuacji zwie się ukaranym za wykroczenie, a nie przestępcą;
    ponadto każdy ma prawo mieć odmiennie zdanie i przedstawiać wszelkie
    argumenty i twierdzenia oraz dowody na ich poparcie, nawet jeżeli z punktu
    widzenia twojego nie ma takiego prawa; skoro może to czynić w sądzie, bo ten
    kierowca nie musiał przyjąć mandatu, to tym bardziej może to robić z
    policjantem;
    ważne jest także to, że w sytuacji gdy dyskutujemy z policjantem na temat
    wykroczenia - bo tym jest przekroczenie prędkości niezależnie od wielkości
    przekroczenia - to nie ma on prawa do podwyższenia mandatu czy nawet
    grożenia podwyższeniem mandatu za dyskusje - to nie boisko sportowe, to nie
    mecz piłki nożnej, gdzie obowiązuje sportowe reguły gry, reguły fair play;
    gdy dyskutujemy z sądem merytorycznie, a nawet przekraczamy granicę, to
    najwyżej sąd wyprosi nas z sali rozpraw, ale nie może mieć to wpływu na
    przyszły wyrok w sprawie o wykroczenie, bo zabrania mu tego kodeks, podobnie
    zreszta policjantowi

    każdy ma świadomość, że na ulicach byli, będą i są kierowcy, którzy znacznie
    lub bardziej przekraczają dopuszczalną prędkość; ale policjanci musza
    działać zgodnie z prawem; inna zupełnie bajka jest wtedy, gdy z powodu
    nadmiernej prędkości dochodzi do wypadku drogowego, w którym inne osoby niż
    sprawca wypadku doznają obrażeń długotrwałych lub nawet dochodzi do zgonu -
    to juz jest przestepstwo i tu jestem za eliminacja takich osób z rucgu
    drogowego na wiele lat, bo to czy dostanie on karę pozbawienia wolności w
    zawieszeniu czy bez, to już drugorzędna sprawa, no chyba że jest notorycznym
    recydywistą

    pzdr