eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodwa etaty a informowanie pracodawcy › Re: dwa etaty a informowanie pracodawcy
  • Data: 2008-09-01 20:41:02
    Temat: Re: dwa etaty a informowanie pracodawcy
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    'Tom N' wrote:

    > Ale tam nie ma nic związanego z tym co witek pisał

    > <q>
    >> gdzies z ustawy podatkowej wynika, ze powinienes pracodawce
    >> poinformowac o fakcie przekroczenia skali podatkowej, tak aby mogl
    >> naliczac prawidlowe zaliczki na podatek
    > </q>

    Zakładam, że o to chodziło - choć przeciez nie trzeba
    nikomu dawać zgody na mniejsze zaliczki i wtedy nie trzeba
    informować o żadnych zmianach

    > i co zostawił w cytacie, odsyłając następnie do ustawy
    >
    > <q>
    >> Nie - w ustawie o PIT każdy pracodawca liczy skalę tylko według tego
    >> co sam zapłacił. Sumowanie (i ewentualny wyższy próg) wychodzi
    >> dopiero przy rozliczeniu rocznym.
    > </q>

    Ja myślę, że go odesłał do ustawy w sensie ogólnym
    ustalania zaliczek - bo to co zapodał jureq to nie jest w zgodzie z ustawa-
    ale może niech się witek sam odwinie.


    > A to o czym piszesz, to działa w druga stronę -- nie złożył
    > oświadczenia, to płatnik nie może pomniejszać zaliczki

    jest to raczej kwestia prostowania faktów - większość pracodawców
    nie pyta się pracownika i liczy mu mniejsze zaliczki-jak ktoś nie chce
    doplacac na koniec roku, to woli miec gdzieś mniejsze zaliczki -
    ale bezposredniego zapisu o treści jak się spodziewałeś z dyskusji
    to ja też nie znam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1