  • Data: 2009-03-11 09:19:45
    Temat: Re: durne deklaracje w umowie OC poj mech.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Spróbuj *logicznie* wytłumaczyć, dlaczego wysokość składki OC miałaby
    > zależeć akurat od pojemności czy mocy silnika.

    Relikt z dawnych czasów: samochód z większą pojemnością silnika
    jeździł szybciej, ważył więcej (maluch-duży fiat-polonez) więc było
    większe ryzyko szkody, w dodatku posiadacz takiego samochodu był zwykle
    bogatszy. I tak zostało do dziś. Tego typu sposób myślenia pozostał do
    dzisiaj w naszej mentalności - na przykład ten, kto zarabia średnią
    krajową, płaci 19% podatku, a ten, kto zarabia 4 razy więcej - 32%.
    Dlaczego? Sprawiedliwość społeczna (nie mylić z krzesłem elektrycznym :)

    --
    Liwiusz