    From: "milek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dowodzenie wykonania fotografii
    Date: 16 Mar 2008 20:30:49 +0100

    > Ale jakim kubku?
    >
    > Ktoś umieścił na swoim prywatnym, czy jakaś firma sprzedaje kubki z tym
    > zdjęciem?
    >
    > Bo w tym pierwszym przypadku, zwłaszcza jeśli zdjęcie było w jakiś
    > sposób opublikowane (np. na stronie WWW), sąd odeśle cię na drzewo ;)

    Niom, kubek byl wykonany do "celow prywatnych" , zdjecie bylo publikowane za
    moja zgoda na www, do celow prywatnych, a nie zeby ktos uzyskiwal korzysc
    majtkowa w tym celu (wykoanaie "fotograficznego kubka"). Poza tym zostalo
    zmienione w stosunku do oryginalu (kwestia praw majatkowych).
    per ananlogiam w stosunku do zakladaow fotograficznych ja sam zaczynam poddawac
    w watpliwosc moje roszcze odszkodowawcze- czy mozna zadac odszkodowania od
    zakladu fotograficznego, ktory wywyoluje czyjes fotografie na zlecenie osoby
    trzeciej? hmmm, raczej nie. jak to sie ma do majtkowych praw autorskich? czy
    jest tu jakies naruszenie, jesli odbywa sie to bez zgody tworcy?
    a co do osobistych- miast mego nazwiska na zdjeciu widnial link do strony
    wykonawcy, ktory para sie tym zawodowo. To raczej ewidentne naruszenie
    osobistych praw autorskich, nie sadzisz?
    maksymilian