  • 1. Data: 2008-03-15 18:57:16
    Temat: dowodzenie wykonania fotografii
    Od: "milek" <m...@p...onet.pl>

    Witam forumowiczow.

    Naruszono moje prawo autorskie przez umieszczenie reprodukcji wykonanej przeze
    mnie fotografii na kubku.

    Mam zamiar dochodzic swego prawa w oparciu o art. 24 k.c.

    Zastanawia mnie jedno: jak dowiesc (pomijam zeznania swiadkow), iz dane zdjecie
    zostalo wykonane przez mnie?
    W EXIF-ie nie ma informacji, ktore wskazywalby na takie pochodzenie zdjecia, aby
    mozna bylo zidentfikowac wykonawce (np. nr seryjny aparatu).

    Macie jakies pomysly? sugestie?

    pozdrawiam

    maksymilian

  • 2. Data: 2008-03-15 19:21:50
    Temat: Re: dowodzenie wykonania fotografii
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    milek pisze:

    > Macie jakies pomysly? sugestie?

    byc moze masz wiecej ujęć fotografowanego obiektu (ktorych nie posiada
    producent kubka; np zle skadrowane, przeswietlone, nieladne/nieudane)

    stosunkowo latwo udowodnic fakt autorstwa zdjecia, jezeli w necie
    publikuje sie jego fragment (np bez 20px z kazdej strony)

  • 3. Data: 2008-03-15 19:33:31
    Od: "milek" <m...@p...onet.pl>

    hmmm...
    w sumie sluszna mysl...
    mam wiele zdjec z tamtego lotu (sa to zdjecia lotnicze), roznia sie nieznacznie
    czasami wykonania. A co do tego samego zdjecia, to mam 2 rozne kadry.
    mysle, ze to powinno wystarczyc.
    :)
    maksymilian

  • 4. Data: 2008-03-15 20:41:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    milek pisze:

    > Naruszono moje prawo autorskie przez umieszczenie reprodukcji wykonanej przeze
    > mnie fotografii na kubku.

    Ale jakim kubku?

    Ktoś umieścił na swoim prywatnym, czy jakaś firma sprzedaje kubki z tym
    zdjęciem?

    Bo w tym pierwszym przypadku, zwłaszcza jeśli zdjęcie było w jakiś
    sposób opublikowane (np. na stronie WWW), sąd odeśle cię na drzewo ;)

  • 5. Data: 2008-03-16 19:30:49
    Od: "milek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Bo w tym pierwszym przypadku, zwłaszcza jeśli zdjęcie było w jakiś
    > sposób opublikowane (np. na stronie WWW), sąd odeśle cię na drzewo ;)

    Niom, kubek byl wykonany do "celow prywatnych" , zdjecie bylo publikowane za
    moja zgoda na www, do celow prywatnych, a nie zeby ktos uzyskiwal korzysc
    majtkowa w tym celu (wykoanaie "fotograficznego kubka"). Poza tym zostalo
    zmienione w stosunku do oryginalu (kwestia praw majatkowych).
    per ananlogiam w stosunku do zakladaow fotograficznych ja sam zaczynam poddawac
    w watpliwosc moje roszcze odszkodowawcze- czy mozna zadac odszkodowania od
    zakladu fotograficznego, ktory wywyoluje czyjes fotografie na zlecenie osoby
    trzeciej? hmmm, raczej nie. jak to sie ma do majtkowych praw autorskich? czy
    jest tu jakies naruszenie, jesli odbywa sie to bez zgody tworcy?
    a co do osobistych- miast mego nazwiska na zdjeciu widnial link do strony
    wykonawcy, ktory para sie tym zawodowo. To raczej ewidentne naruszenie
    osobistych praw autorskich, nie sadzisz?
    maksymilian

  • 6. Data: 2008-03-16 19:54:39
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 15 Mar 2008 21:41:43 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > Bo w tym pierwszym przypadku, zwłaszcza jeśli zdjęcie było w jakiś
    > sposób opublikowane (np. na stronie WWW), sąd odeśle cię na drzewo ;)

    Na pewno? A głośna sprawa ze screenami z map na WWW? Ludzie sobie robili
    zrzuty ekranu, żeby pokazać np. przejechaną rowerem trasę, a potem
    dostawali pozwy za brak licencji na takie wykorzystanie map. Nawet chyba
    tutaj było parę wątków.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2008-03-16 21:07:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kapsel pisze:

> [...]
    > zrzuty ekranu, żeby pokazać np. przejechaną rowerem trasę, a potem
    > dostawali pozwy za brak licencji na takie wykorzystanie map. Nawet chyba

    Zamieszczenie na stronie WWW to poniekąd pod publikowanie może podpaść,
    a to ciut inna sprawa.

    Poza tym pozwy to można sobie składać dowolnie urojone - ważny wyrok ;)

  • 8. Data: 2008-03-16 21:14:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    milek pisze:

    > Niom, kubek byl wykonany do "celow prywatnych" , zdjecie bylo publikowane za

    Dozwolony użytek własny.

    > moja zgoda na www, do celow prywatnych, a nie zeby ktos uzyskiwal korzysc
    > majtkowa w tym celu (wykoanaie "fotograficznego kubka"). Poza tym zostalo

    Zdecyduj się handluje tymi kubkami, czy zrobił tylko dla siebie?

    > zmienione w stosunku do oryginalu (kwestia praw majatkowych).

    Tym gorzej dla ciebie.

> [...]
    > zakladu fotograficznego, ktory wywyoluje czyjes fotografie na zlecenie osoby

    Jak będziesz się czepiać zakładu fotograficznego, to jeszcze zakład
    fotograficzny ciebie pozwie za złośliwe nękanie czy inne szykany.

    Zakład fotograficzny tylko przetwarza dostarczone materiały - równie
    dobrze mógłbyś ścigać pocztę za to, że ktoś kiedyś coś kradzionego
    pocztą przesłał.

> [...]
    > wykonawcy, ktory para sie tym zawodowo. To raczej ewidentne naruszenie
    > osobistych praw autorskich, nie sadzisz?

    Z tym że to ma nikłe znaczenie w przypadku prywatnego kubka: jak kupię
    sobie (dla ustalenia uwagi: z "autoryzowanego" źródła) kopię jakiegoś
    słynnego współczesnego obrazu i podpiszę własnym nazwiskiem, ale będzie
    to wisiało wyłącznie w mojej sypialni, to autor może mi nafiukać.

  • 9. Data: 2008-03-17 00:19:48
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > słynnego współczesnego obrazu i podpiszę własnym nazwiskiem, ale będzie
    > to wisiało wyłącznie w mojej sypialni, to autor może mi nafiukać.

    Ty uważaj żeby on w rzeczonej sypialni nie nafiukał jak będziesz w
    delegacji:)

    BP, NMSP

  • 10. Data: 2008-03-17 23:34:29
    Od: ioo <b...@i...prv.-wytnijsmieci-.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > słynnego współczesnego obrazu i podpiszę własnym nazwiskiem, ale będzie
    > to wisiało wyłącznie w mojej sypialni, to autor może mi nafiukać.

    Piszesz o kwestiach dowodowych? Bo jak o czystej teorii, to IMHO naruszyles
    w przykladzie rownoczesnie prawo do zachowania integralnosci i autorstwa
    utworu :-/

    --
    pozdrawiam,
    bm.