  • Data: 2008-03-16 21:14:55
    Temat: Re: dowodzenie wykonania fotografii
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    milek pisze:

    > Niom, kubek byl wykonany do "celow prywatnych" , zdjecie bylo publikowane za

    Dozwolony użytek własny.

    > moja zgoda na www, do celow prywatnych, a nie zeby ktos uzyskiwal korzysc
    > majtkowa w tym celu (wykoanaie "fotograficznego kubka"). Poza tym zostalo

    Zdecyduj się handluje tymi kubkami, czy zrobił tylko dla siebie?

    > zmienione w stosunku do oryginalu (kwestia praw majatkowych).

    Tym gorzej dla ciebie.

    > per ananlogiam w stosunku do zakladaow fotograficznych ja sam zaczynam poddawac
    > w watpliwosc moje roszcze odszkodowawcze- czy mozna zadac odszkodowania od
    > zakladu fotograficznego, ktory wywyoluje czyjes fotografie na zlecenie osoby
    > trzeciej?

    Jak będziesz się czepiać zakładu fotograficznego, to jeszcze zakład
    fotograficzny ciebie pozwie za złośliwe nękanie czy inne szykany.

    Zakład fotograficzny tylko przetwarza dostarczone materiały - równie
    dobrze mógłbyś ścigać pocztę za to, że ktoś kiedyś coś kradzionego
    pocztą przesłał.

    > hmmm, raczej nie. jak to sie ma do majtkowych praw autorskich? czy
    > jest tu jakies naruszenie, jesli odbywa sie to bez zgody tworcy?
    > a co do osobistych- miast mego nazwiska na zdjeciu widnial link do strony
    > wykonawcy, ktory para sie tym zawodowo. To raczej ewidentne naruszenie
    > osobistych praw autorskich, nie sadzisz?

    Z tym że to ma nikłe znaczenie w przypadku prywatnego kubka: jak kupię
    sobie (dla ustalenia uwagi: z "autoryzowanego" źródła) kopię jakiegoś
    słynnego współczesnego obrazu i podpiszę własnym nazwiskiem, ale będzie
    to wisiało wyłącznie w mojej sypialni, to autor może mi nafiukać.