  • Data: 2006-03-09 14:57:33
    Temat: Re: dobre :)
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Człowiek jest winny PO WYDANIU PRAWOMOCNEGO WYROKU. Niezależnie od
    > materiału dowodowego (słaby/mocny/poszlakowy) człowiek jest niewinny
    > dopóki wina mu nie zostanie udowodniona i nie zostanie skazany. Znasz
    > oczywiście termin "domniemanie niewinności"?

    Znam. A przeczytałeś cały mój post? Nie odmawiam temu człowiekowi prawa
    do dochodzenia odszkodowania. Przeczytawszy jednak opis materiału
    dowodowego i będąc świadomym uczuć matki, jestem w stanie całkowicie
    usprawiedliwić jej działanie.
    Zdaję sobie również sprawę, że jest niewielkie prawdopodobieństwo jego
    niewinności i znam zasadę jej domniemania. Chodzi o ocenę moralną tego
    co zrobiła matka. Będąc na jej miejscu zapewne postąpiłbym podobnie, a i
    moja opinia o tym człowieku jest podobna.
    Zupełnie inna sytuacja byłaby w przypadku procesu poszlakowego, gdy
    byłyby znaczące wątpliwości co do winy.

    Proszę nie mieszaj ocen słuszności postępowania i oceny prawnej - są one
    rozłączne. Tak jak prawo nie jest tożsame sprawiedliwości.

    Pozdrawiam
    WS

    Zobacz stronkę mojej córeczki
    www.gretka.vel.pl