  • Data: 2004-12-14 18:08:34
    Temat: Re: dług a przywłaszczenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:cpn47f$f2s$1@news.onet.pl...

    > Wydaje mi się że przywłaszczenie jest w takim wypadku bardzo na miejscu.
    Nie
    > uwierzę że jest inaczej dopóki nie zobaczę orzerczenia SN :), choć wtedy
    też
    > raczej się z tym nie zgodzę.

    Poszukam.

    > Pracownik opowiedziany (zwłaszcza materialnie) za kasę, jest jak
    najbardziej
    > posiadaczem pieniędzy w kasie. Art. 124 kp wyraźnie mówi o *powierzeniu*
    > pracownikowi pieniędzy z obowiązkiem zwrotu. To *powierzenie* jak
    najbardziej
    > oznacza posiadanie zależne.

    Nie całkiem. Jak powierzę Ci moje pieniądze na przechowanie, to mozesz sobie
    je przenieść do innego mieszkania, a nawet wpąłcić dla pewności na konto.
    Byleś był w stanei mi wydać na moje żądanie. Pracownikowi zabierać do domu
    młotka nie wolno, chocią ma go "na stanie". Z tego co pamiętam, to taka była
    idea uzasadnienia.

    > Zresztą do prawa karnego nie można dokładnie stosować pojęć
    cywilistycznych.

    Toteż to właśnie raczej dywagacje akademickie. Zagrożenie karą jest takie
    same.