  • Data: 2022-08-21 16:27:48
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale wracając do tematu, problem MZ jest taki, że część ludzi w taki
    > komunizm/socjalizm szczerze wierzyła i była do tego wszystkiego
    > nastawiona pozytywnie.

    Część ludzi wierzy w pis i konfederastów i jest do tego wszystkiego
    nastawiona pozytywnie...

    > Łykała tę propagandę bez WD40.

    No. To tak jak teraz.

    > I jak ich w
    > kategoriach etycznych oceniać?

    Normalnie :) Tak jak teraz tych, co współpracują z pis i przykładają do
    tego rękę.
    Etycznych i prawnych.

    > Nawet patrząc po tym co robi pis, tam są
    > różne osoby, które po prostu nie ogarniają, a propaganda robi swoje.

    Ale nie jest mowa o ludziach, którzy nie ogarniają i po prostu z głupoty
    na nich głosują.
    Mowa o ludziach, którzy aktywnie to wspierają i biorą czynny udział w
    tym cyrku - w takim przypadku mam w dupie to, czy ogarniają, czy nie.
    Tak nie wolno i już. Tak rodzą się i tak właśnie funkcjonują państwa
    reżimowe.

> [...]
    > milicjantem i jednocześnie bycie nieświadomym co się w kraju dzieje. A
    > przecież to nie było tak, że to był jedyny wybór. Z drugiej strony,
    > młody chłopak/dziewczyna, wychowana na Przygodach Psa Cywila i nie
    > znająca nic innego niż propaganda, idzie do milicji, ma jak najbardziej
    > szlachetne intencje, służbę pełni w jakimś małym miasteczku "daleko od
    > szosy". Owszem, ma interakcje z lokalnymi partyjniakami, ale to dla
    > niego norma i nie zna innej rzeczywistosci, a partia często mówi o
    > wypaczeniach. Czy bycie takim milicjantem jest naganne? Chyba nie.

    Upośledzenie umysłowe może być usprawiedliwieniem. Głupota nie.
    Nawet niski poziom inteligencji, brak wykształcenia itp. nie jest
    usprawiedliwieniem.
    Jak sebiks kradnie rower, to ponosi odpowiedzialność pomimo niskiego
    poziomu inteligencji, czy braku wykształcenia. On wie, że nie wolno, ale
    nadal w sądzie uważa się za pokrzywdzonego.

    Co do funkcjonariuszy... czy oglądałeś film "Pułkownik Kwiatkowski"?
    https://www.youtube.com/watch?v=odMac0S-hvE
    https://www.youtube.com/watch?v=oRPr5GdOSIM

    Reżimowe państwa (a ściślej, ci bardziej inteligentni, ci na
    szczycie...) celowo i z premedytacją dają stanowiska ludziom o niskiej
    inteligencji - takimi łatwiej manipulować (nie bez powodu w w/w filmie
    przedstawiono to w tak karykaturalny sposób - Jan Jurewicz zagrał to
    wręcz "oskarowo"). I tak jest obecnie.

    Inny przykładem, który "po prostu nie ogarnia, a propaganda robi swoje"
    znajdziesz np. filmie "Lektor"

    Czy to ma zwalniać takich ludzi z odpowiedzialności? Nie sądzę.

    Pozdrawiam
    Piotr