    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: denominacja z 1994 roku
    Date: Tue, 8 Jul 2008 23:34:26 +0100

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:g50p51$1uaf$1@opal.icpnet.pl...

    > Jak się pisze o jakimś konkretnym wydarzeniu, to warto o nim coś wiedzieć.
    > Otóż drukowaniem pieniędzy w ramach tamtej denominacji zajęła się
    > drukarnia angielska, a to z takiego względu, że była jedyną na świecie,
    > która potrafiła zrealizować sławetne 7 zabezpieczeń, których zażyczyli
    > sobie nasi politycy i RPP (czyli te wypukłości itp.).

    Napisales dokladnie to samo co ja tyle, ze w innyej formie:))
    A jaki problem, by zrobic specyfikacjie przetargowa tak, by wymogi spenila
    tylko jedna firma?:))
    Ba, skad wiesz, czy tamta drukarnia nie pisala tej specyfikacji...;)

    > Już po złożeniu zamówienia i rozpoczęciu jego realizacji, któraś z
    > drukarni w Europie również się naumiała robić wszystkie te zabezpieczenia,
    > ale nie jestem pewien, czy Polska ostatecznie korzystała z jej usług -
    > pamiętam natomiast, że były bardzo silne naciski, jak się okazało, że
    > nasze polskie-angielskie banknoty są... krzywo wycięte z "wafla" (różne
    > banknoty miały różne krawędzie, szczególnie dotyczyło to nominału 50 zł -
    > może ktoś to jeszcze pamięta?).

    ;)) Blo o tym glosno w prasie, nie tylko o krzywych banknotach ale tez o tym
    kto skorzystal na tym, ze drukowano tam a nie gdzie inndziej. A tam gdzie
    drukowano, ponoc bylo najdrozej...