    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 30 Mar 2013 09:42:18 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: dekapitacja we śnie, śledztwo w realu
    <kj1s8s$qia$1@node2.news.atman.pl> <kj23ul$m4m$1@node1.news.atman.pl>
    <51549c42$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj2bg3$a9e$1@node2.news.atman.pl>
    <5154e3db$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj3rgq$ekh$2@node1.news.atman.pl>
    <5155738d$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj3sdp$fko$1@node1.news.atman.pl>
    <515577a8$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj4238$urm$1@node2.news.atman.pl>
    <515599e1$0$1269$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj4642$3kt$1@node2.news.atman.pl>
    <5155a196$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj48hm$6bh$1@node2.news.atman.pl>
    <5155ac02$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj4aj6$uv0$1@node1.news.atman.pl>
    <5155b811$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj4fmv$4n0$1@node1.news.atman.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <5156238b$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>

    On Sat, 30 Mar 2013, Kviat wrote:

    > A skąd ma wiedzieć _PRZED_ publikacją czy będzie narzucanie czy nie?
    >
    > Krótko mówiąc, czy wydawcy nie wolno wydrukować

    Ale tu jest pytanie zasadnicze - czy są podstawy do przyjęcia, że
    ustawa odnosi się do drugiego słownikowego znaczenia słowa "publikacja",
    znaczy "wydanie drukiem", czy (jednak) wyłącznie do pierwszego,
    czyli "ogłoszenie drukiem".
    Skoro nie ma, to w ogóle wtykanie sprawy WYDRUKOWANIA może służyć
    jedynie usiłowaniu zaciemnienia sytuacji.
    Argument o MOŻLIWOŚCI późniejszego niezgodnego z prawem wykorzystania
    będzie więc czystą erystyką - po prostu wydruk jest czynnością
    zupełnie odrębną od "publikacji o której mowa".
    Wnoszę aby "drukowanie" *skreślić*!

    Powraca sprawa znaczenia słowa - czy publikacja może być
    "narzucająca się"?
    IMO może.
    Pierwsza z brzegu wersja to spam.
    Również zabroniony.

    I teraz jest pytanie - czy dopuszczalne jest oddzielenie pojęcia
    "publikacji" od "narzucania", skoro jedną z form publikacji jest
    "wciskanie do ręki", czyli taka forma, iż "narzucanie" stanowi
    integralny element tej formy?

    Trzeba przyznać, że jestem skłonny przychylić się do zdania,
    iż przepis MOŻE pomijać kwalifikację do "publikacji" zakazując
    pewnej cechy zachowania pt. "narzucanie" - plusem jest fakt,
    iż obejmuje również przypadki nie będące publikacją; również
    potoczne określenia pomijają ten niuans, udając że nie istnieje
    i przyjmując "zwyczajowy default".
    Choć to nieścisłe, mówiąc i słysząc "krzesło" mało kto bierze
    pod uwagę że może chodzić o "elektryczne" (sprawdzić czy
    nie polityk).

    Niemniej, niniejszym a$ za argument, nie za tezę :)

    pzdr, Gotfryd