  • Data: 2011-07-14 06:34:02
    Temat: Re: darowizna z osobistą służebnością mieszkania
    Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chyba mylisz służebność z dożywociem.
    Dlaczego? Matka dysponuje praktycznie całym mieszkaniem z wyjątkiem 1
    pokoju. Skoro dysponuje, to zużywa energię, wodę itd. Nie da się raczej
    korzystać z mieszkania nie używając wody i prądu. Skoro ma prawo do
    BEZPŁATNEGO korzystania to zasadne jest pytanie, czy bezpłatne
    korzystanie z mieszkania obejmuje również bezpłatne korzysdtanie z mediów?
    > Moim zdaniem, w takim przypadku rozsądnie było ze strony matki
    > zawrzeć umowę dożywocia.
    Pewnie tak, tylko to jest już niemożliwe, bo zawarła już umowę darowizny.

    > Ale skoro ustanowiono służebność, to ona dotyczy *tylko* nieruchomości,
    > a nie innych świadczeń!
    > Natomiast przy dożywociu "utrzymanie" stanowi integralną część
    > świadczenia.

    To jest jasne, ale ja nie pytam o utrzymanie, w sensie zapewniania
    opieki, wyżywienia itd, tylko o same media.

    > Stąd podejrzewam że z jakiegoś opisu znasz dożywocie właśnie
    > i nie pasuje Ci do opisywanego przypadku.
    > Jeśli opis jest ścisły, to słusznie nie pasuje - to jest
    > inna umowa.
    Opis jest ścisły Zacytowałem fragmenty umowy darowizny.

    > A jest aby ta służebność *nieodpłatna*, wg umowy?
    Tak przecież napisałem.

    Pozdrawiam

    Przemek