  • Data: 2011-07-14 06:13:49
    Temat: Re: darowizna z osobistą służebnością mieszkania
    Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.07.2011 19:35, p 47 pisze:

    > Czy słuzebność ustanowiono w akcie notarialnym;-
    TAK. W ramach umowy darowizny (nie dożywocia)

    trudno uwierzyć, ze nie
    > sprecyzowano tam zakresu służebności (jakie pokoje, jaka ich
    > powierzchnia itp.)
    Jest tylko to , co napisałem w poprzednim poście. Bez wyszczególnienia,
    o które pokoje chodzi.

    , chocby z tego powodu, że zapewne pokoje sa różnej
    > wielkości, co wpływa na wartość służebności, która trzeba ustalić do
    > celów podatkowych i taksy notarialnej.

    "Strony określiły wartość darowizny na kwotę X w tym wartość budynku
    mieszkalnego na kwotę y. Roczną wartość świadczeń z tytułu osobistej
    służebności mieszkania strony określiły na kwotę z, co przy wieku
    uprawnionej... daje skapitalizowaną wartość tego świadczenia-polecenia w
    kwocie..."
    Więcej na temat służebności nie ma nic napisane.