  • Data: 2004-06-10 22:10:36
    Temat: Re: darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Jun 2004, Johnson wrote:

    >+ Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    >+ > dwa lata temu przyjelam darowizne (garaz) i teraz chcialabym sprzedac
    [...]
    >+ plus podatek dochodowy

    Mogę prosić o podstawę prawną ?? (...i Slayera ;))

    Sprzedaż nieruchomości jest wyjątkiem od zasad ogólnych: płaci się
    podatek od przychodu (a nie dochodu). Ale od tego wyjątku jest
    wyjątek: ponieważ przy darowiźnie zapłacono już podatek (i to
    NIE jest "podatek mały jak PCC" :) lecz *progresywny* "darowiznowy"),
    byłoby "niesprawiedliwe" obciążenie zbywcy kolejny raz za tę samą kwotę.

    A przynajmniej leżąca na moim HDD wersja ustawy tak powiada:
    +++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i [...]
    [...]
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,
    ---

    Jak na mój gust potrzebny ci jest przepis szczegółowy wyłączający
    w przypadku garaży zasadę ogólną dla nieruchomości ;) - jest
    taki ? :)

    BTW: gdzie jest Slayer ??

    pozdrowienia, Gotfryd