    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czym sie roznia te umowy?
    Date: Thu, 26 Sep 2002 00:48:51 +0200

    On 25 Sep 2002 a...@p...onet.pl wrote:

    >+ witam
    >+
    >+ mam problem. pewna firma ma podpisac ze mna umowe. mam przesylac im fotografie
    >+ (mojego autorstwa) a oni postaraja sie je sprzedac (biorac dla siebie procent).
    >+ umowa najpierw nazywala sie 'umowa o dzielo' , a teraz napisali do mnie ze
    >+ trzeba bylo zmienic ja nieco... ale zadnej zmiany nie ma oprocz...
    >+ nazwy: 'umowa o przeniesienie autorskich praw majatkowych'.
    >+ stad moje pytanie: czym sie roznia te dwie umowy w sensie prawnym

    M.in. - podatkowo. Oczywiście umowa o dzieło *może* być
    umową o dzieło autoskie - ale być może "księgowa wolała"...
    Spytaj googla - przykład użycia w wątku "eksmisje",
    tylko zażądaj grupy *.prawo* (złapie równiez "podatki").
    Oczywiście aspekt zakresu "sprzedaży praw" poruszany
    przez kolegów może nie być bez znaczenia...

    Pozdrowienia, Gotfryd