  • 1. Data: 2002-09-25 13:31:16
    Temat: czym sie roznia te umowy?
    Od: a...@p...onet.pl

    witam

    mam problem. pewna firma ma podpisac ze mna umowe. mam przesylac im fotografie
    (mojego autorstwa) a oni postaraja sie je sprzedac (biorac dla siebie procent).
    umowa najpierw nazywala sie 'umowa o dzielo' , a teraz napisali do mnie ze
    trzeba bylo zmienic ja nieco... ale zadnej zmiany nie ma oprocz...
    nazwy: 'umowa o przeniesienie autorskich praw majatkowych'.
    stad moje pytanie: czym sie roznia te dwie umowy w sensie prawnym

    pozdrawiam
    grzegorz

  • 2. Data: 2002-09-25 16:56:03
    Temat: Re: czym sie roznia te umowy?
    Od: a...@p...onet.pl

    moze ktos pomoze .... i powie jaka jest roznica?
    pytalem na innych grupach, ale pokierowano mnie do Was

    pozdrawiam
    grzegorz

  • 3. Data: 2002-09-25 17:50:13
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com>

    IMHO (ale na ty msię nie znam)

    przy umowie o dzieło zachowujesz prawa majątkowe do dzieła
    (np. fotografia, tlumaczenie) a w tym drugim przypadku
    ewidentnie się tych praw zrzekasz.

    Ale mówię, tak sądzę tylko. Wg. mnie w momencie zrobienia
    zdjecia i przesłania im (po podpisaniu tej mumowy)
    nie będziesz miał prawa do sprzedaży tego zdjęcia komuś
    innemu (bez ich zgody w zalezności od umowy) po drugie będą
    mogli je sprzedawać tyle razy ile chcą i komu chcą a Tobie
    zapłacą tylko raz....
    Tak ja to rozumiem na pierwszy rzut oka, ale zapytałbym jakiegoś
    znajomego prawnika albo tu :)

    --
    pozdrawiam, fazer www.mixer.one.pl
    ___________________

  • 4. Data: 2002-09-25 22:10:06
    Od: "Piotr C." <P...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com> napisał w
    wiadomości news:amssot$9km$1@news.tpi.pl...
    > IMHO (ale na ty msię nie znam)
    >
    > przy umowie o dzieło zachowujesz prawa maj?tkowe do dzieła
    > (np. fotografia, tlumaczenie) a w tym drugim przypadku
    > ewidentnie się tych praw zrzekasz.

    A nie jest przypadkiem tak, że w tym przypadku wyższe są koszty uzyskania, a
    przez to 2x niższy podatek?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-09-25 22:48:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 25 Sep 2002 a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ nazwy: 'umowa o przeniesienie autorskich praw majatkowych'.
    >+ stad moje pytanie: czym sie roznia te dwie umowy w sensie prawnym

    M.in. - podatkowo. Oczywiście umowa o dzieło *może* być
    umową o dzieło autoskie - ale być może "księgowa wolała"...
    Spytaj googla - przykład użycia w wątku "eksmisje",
    tylko zażądaj grupy *.prawo* (złapie równiez "podatki").
    Oczywiście aspekt zakresu "sprzedaży praw" poruszany
    przez kolegów może nie być bez znaczenia...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-09-26 23:37:27
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com>

    Pech :) chciał że dziś dostałem również:
    UMOWA O DZIEŁO I PRZENIESIENIE MAJĄTKOWYCH PRAW AUTORSKICH

    masakra :) idę w poniedziałek z tym do mojego prawnika i wtedy
    będę wiedział co i jak (w moim przypadku dotyczy to serwisu WWW)

    ale bliżej w nowym wątku.