  • Data: 2004-08-11 15:32:45
    Temat: Re: czy pracodawca moze uzywac i odbierac e-maile moje
    Od: "witam" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czytam sobie i czytam... to co napisałeś jest zastanawiające.
    > Jeśli sprawy mają się tak jak opisałeś - to wygląda na to że
    > trzeba sprawdzić czy umowa między pytającym a "pracodawcą" w
    > rzeczywistości nie była przypadkiem np. umową agencji.
    > Agent jest chroniony z mocy prawa - tak "wypracowane kontakty
    > handlowe", a raczej zyski generowane przez owe umowy - są
    > podstawą do żądania wynagrodzenia nawet *po* ustaniu umowy !
    > Dokładniej: art. 761 i dalsze K.C.

    Umowa zlecenie z odprowadzenie składek emerytalnych. W umowie
    stała kwota + prowizja od sprzedaży. Plus zakaz przez rok konkurencji bez
    odszkodowania z tego tytułu (prawnie nie może być umowa w jedną stronę)./

    > SKORO jest możliwe, aby sądy uznawały na podstawie "przesłanek"
    > że umowa nazywana np. "umową zlecenia" była de facto umową
    > o pracę - to *jeśli* np. wynagrodzenie było związane z ilością
    > "wypracowanych kontaktów" - nie widzę powodu dla którego nie
    > mogłoby zapaść orzeczenie przeciwne - że umowa o pracę była
    > pozorna, a faktycznie była to umowa agencyjna z której
    > należy się wynagrodzenie "również po zakończeniu" !

    Jak to sprawdzic , i oco moge ubiegac sie od pracodawcy sądowo,
    skoro do tej pory nie wywyązał sie z umowy o pracę (pensja, prowizja, koszty
    działalności).

    Tak naprawde, to czekam na pensje.

    Maciek