  • Data: 2004-08-12 09:31:58
    Temat: Re: czy pracodawca moze uzywac i odbierac e-maile moje
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Czytam sobie i czytam... to co napisałeś jest zastanawiające.
    > Jeśli sprawy mają się tak jak opisałeś - to wygląda na to że
    > trzeba sprawdzić czy umowa między pytającym a "pracodawcą" w
    > rzeczywistości nie była przypadkiem np. umową agencji.

    Witam ... jezeli podmiot naszej dyskusji byl zatrudniony na zasadzie
    umowy agencyjnej sprawa przedstawia sie zgola inaczej, autor postu
    napislal: "Ustala umowa o prace(..)", pozniej dopiero uscislil ze byla to:

    > Umowa zlecenie z odprowadzenie składek emerytalnych. W umowie
    > stała kwota + prowizja od sprzedaży. Plus zakaz przez rok konkurencji bez
    > odszkodowania z tego tytułu.

    wiec, jak byk podchodzi to pod umowe agencyjna, w sesnsie jej
    praktycznym, wiec nie bedziemy sie o to bynajmniej spierac ... tu jest
    jasne jak slonce.
    Generalnie raczej problem jest bardziej natury technicznej niz etycznej.
    Konto e-mail jest narzedziem pracy, tak jak telefon kom., komputer,
    samochod sluzbowy. Nie mam zadnych zastrzezen do tego ze ma prawo
    otrzymywac wynagrodzenie, generowane z umow jezeli opiewala na to umowa,
    a nie byl to zwykly stosunek pracy.

    Pytanie brzmi raczej tak: czy pracodawca ma prawo wykorzystywac Imie i
    Nazwisko bylego pracownika/agenta do uzyskiwania profitow z zawartych
    przez niego umow (w wypadku umowy agencyjnej) - nie. Tu wchodzimy w
    takze zakres ustawy o ochronie danych osobowych(?). Sprawa by byla
    prosta i pewna do wygrania gdyby konto e-mail bylo wlasnoscia agenta,
    np.: user@domena_agenta. Lecz w tym wypadku pracodawca udostepil
    narzedzie jakim jest domena internetowa do wykonywania danej pracy.
    Poczta przychodzi na domene ... mysle ze to jest potencjalna sprawa
    precedensowa.
    WEzmy przyklad:
    Zleceniodawca udostepnia agentowi sluzowy telefon kom. do wykonywania
    jego pracy. Palci za niego rachunki lub rozlicza go przy wyplacie lub
    nie. Nastepuje rozwiazanie/koniec umowy. Czy agent ma prawo do
    zatrzymania sluzowego numeru?

    > Sprowokowałeś mnie do próby podważnie owej "reszty" :)

    ;) i dobrze ... chyba na tym polega dyskusja, ja nie jestem prawnikiem a
    grafikiem, prawem autorskim i kodeksem pracy interesuje z hobbistycznie
    z przyczyn jednak praktycznych.

    napisal co pomyslal i pozdrowil
    adrian

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...