  • Data: 2008-04-15 06:43:27
    Temat: Re: czy policjant może kłamać?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "|<onrad" <b...@g...com> napisał w
    > Powiedzialem, ze im sie tez mandat nalezy, bo jechali ponad 110kmh.
    > Policjant odpowiedzial, ze oni mogą, że jest rozporządzenie ktore mowi, ze
    > wolno im lamac przepisy po to by prowokowac innych kierowcow.
    >
    > Od godziny szukam cos na temat takiego rozporzadzenia w sieci i nic nie
    > znajduje.

    Nie znajdziesz, bo nie ma. Ale nie wiem czy nie było jakiegoś wyroku SN w
    tej sprawie, że np. jak filmuja kogoś kto łamie przepisty to...chyba też NIE
    mogą. W każdym razie na pewno taki problem prawny powstał, bo jak w praktyce
    skontrolować kierowce gnającego 160km/h i nagrać samemu nie przekraczając V
    za nim....? Zawsze moża powołac się na stan wyższej konieczności (łapią
    kogoś kto stwarza zagrożenie) albo ścigać kierowce jako pojazd
    uprzywilejowany-wtedy mogą na pewno. Prowokować z pewnością nie mogą.