eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy ojciec moze mi zapisac pól domu ale dopiero po śmierci jego drugiej żony ? › Re: czy ojciec moze mi zapisac pól domu ale dopiero po śmierci jego drugiej żony ?
  • Data: 2007-07-13 13:11:11
    Temat: Re: czy ojciec moze mi zapisac pól domu ale dopiero po śmierci jego drugiej żony ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "MiCHA" <m...@m...waw.pl> wrote in message
    news:51f3.469724fa.dbf61@mail.micha.waw.pl...

    > Błąd. Przypuśćmy, że ojciec umiera pierwszy - jego syn dostaje 25%, jego
    > brat przyrodni - też 25%. A potem matka zmienia testament i... ?

    założyłem, że rodzice są zgodni co chcą zrobić.

    > Właściwe rozwiązanie: Każde z rodziców zapisuje całe swoje 50% jednemu
    > dziecku (ojciec - pierwszemu synowi, matka - drugiemu), a współmałżonka
    > wydziedzicza (przy czym każdy z małżonków musi się na to notarialnie
    > zgodzić, bo inaczej pozostanie problem zachowku).

    błąd. ojciec umiera pierwszy, a matka zmienia testament..
    Nie da sie tego załatwić inaczej niz ufając, że drugi rodzic nie zmieni
    testamentu.
    Po za tym o wydziedziczeniu nie ma mowy, bo po pierwsze to nie dziecko tego
    rodzica, po drugie nie ma podstaw.
    Co do zachowku, pozostaje wierzyć, że jak rodzice sa zgodni to zachowek nie
    wystąpią.