  • Data: 2007-07-13 21:01:39
    Temat: Re: Podobny problem....
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2007-07-13 19:00, Krzysztof wrote:
    > Witam,
    > ponieważ mam także pytanie dotyczące przepisania domu, więc nie chce
    > rozpoczynać nowego wątku tylko tu się podpinam.
    >
    > Moi rodzice także przepisali mi dom w testamencie, jednak nie u notariusza
    > tylko najnormalniej ręcznie na papierze. Także mam brata który ożenił się i
    > mieszka gdzie indziej. Ja dom w którym mieszkam z rodzicami gruntownie
    > wyremontowałem. Jemu z kolei rodzice pomogli finansowo. Mam pytanie czy taki
    > odręcznie spisany testament ma jakąś wartość, czym on się różni od
> [...]

    Nie ma różnicy pomiędzy testamentem własnoręcznym (holograficznym) i
    notarialnym. Przy czym oczywiście testament holograficzny jest
    teoretycznie łatwiej próbować podważyć podnosząc jego fałszerstwo. Z
    drugiej strony testament holograficzny jest silniejszy od testamentu
    notarialnego jeśli chodzi o stan psychiczny sporządzającego testament --
    choroby psychiczne odzwierciedlają się w piśmie ręcznym, więc trudniej
    będzie podnosić, że osoba sporządzająca była w stanie wyłączającym
    świadome powzięcie decyzji i wyrażenie woli.

    Poczytaj ten długi, dokładny i z przykładami artykuł:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/spis_t
    resci.html

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,