eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy ojciec moze mi zapisac pól domu ale dopiero po śmierci jego drugiej żony ? › Re: czy ojciec moze mi zapisac pól domu ale dopiero po śmierci jego drugiej żony ?
    From: MiCHA <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy ojciec moze mi zapisac pól domu ale dopiero po śmierci jego
    drugiej żony ?
    Date: Fri, 13 Jul 2007 09:15:40 +0200

    witek wrote:

    > Niech oboje idą do natariusza.
    > Każdy z nich spisuje swój własny testament, w którym dzieli swój majątek
    > 50% dla jednego, 50% dla drugiego, współmałżonkowi nic.
    > Wówczas po śmierci jednego z nich, współmałżonek będzie miał swoje 50%,
    > a wy po 25% do spółki z nim.
    > Po śmierci drugiego to 50% znowu podzielicie po pół i w efekcie każdy z
    > was będzie miał po 50%.

    Błąd. Przypuśćmy, że ojciec umiera pierwszy - jego syn dostaje 25%, jego
    brat przyrodni - też 25%. A potem matka zmienia testament i... ?

    Właściwe rozwiązanie: Każde z rodziców zapisuje całe swoje 50% jednemu
    dziecku (ojciec - pierwszemu synowi, matka - drugiemu), a współmałżonka
    wydziedzicza (przy czym każdy z małżonków musi się na to notarialnie
    zgodzić, bo inaczej pozostanie problem zachowku).

    > Najgorszy scenariusz z możliwych, bo bardzo szybko się pokłócicie o ten domek.

    To racja... :-)

    --
    MiCHA