eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy ojciec moze mi zapisac pól domu ale dopiero po śmierci jego drugiej żony ? › Re: czy ojciec moze mi zapisac pól domu ale dopiero po śmierci jego drugiej żony ?
  • Data: 2007-07-12 21:20:37
    Temat: Re: czy ojciec moze mi zapisac pól domu ale dopiero po śmierci jego drugiej żony ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "bakes" <b...@w...pl> wrote in message news:4696797a$1@news.home.net.pl...
    > Mój ojciec ma wspólny dom z drugą żoną (dla mnie w praktyce obcą osobą)
    > Mają również wspólne dziecko - mojego brata przyrodniego
    >
    > Zgodnie z ich wolą chcieliby abyśmy z bratem otrzymali po pól domu
    > ale po śmierci obu rodziców
    >
    > jak to zrobić?

    A co niby miałoby się dziać pomiędzy śmiercią jednek a śmiercią drugiego.
    Stan próżni niewyjaśnionej?
    Nie da się.

    Niech oboje idą do natariusza.
    Każdy z nich spisuje swój własny testament, w którym dzieli swój majątek 50%
    dla jednego, 50% dla drugiego, współmałżonkowi nic.
    Wówczas po śmierci jednego z nich, współmałżonek będzie miał swoje 50%, a
    wy po 25% do spółki z nim.
    Po śmierci drugiego to 50% znowu podzielicie po pół i w efekcie każdy z was
    będzie miał po 50%.
    Najgorszy scenariusz z możliwych, bo bardzo szybko się pokłócicie o ten
    domek.