  • Data: 2003-10-16 16:34:07
    Temat: Re: czy "netykieta" jest prawem?
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2003-10-16 15:52 Lukasz Kozicki napisał(a):

    > Hm, o ile mi wiadomo, "Netykieta" to inaczej RFC 1855, więc
    > chyba dokument jednoznacznie określony.

    Dla mnie - nie. Gdzie się znajduje taki dokument? Chodzi mi zarówno o
    postać elektroniczną, jak i papierową. W kodeksie cywilnym? karnym? w
    innej ustawie? Pytam poważnie. Zajmuję się internetem już parę lat, ale
    nie wiem, gdzie się szuka RFC*), bo nie było mi to nigdy potrzebne. A co
    ma zrobić ktoś, kto dopiero zaczyna? A odpowiedzi typu "dokument
    papierowy RFC znajduje się w sądzie okręgowym w Indianapolis" mnie nie
    interesują.

    > _I co z tego_ że nie
    > jest to akt prawny. Instrukcja obsługi kuchenki też nie jest
    > aktem prawnym, ale jej nieprzestrzeganie rodzi określone skutki.

    Niezupełnie. Jeśli wysadzę budynek w powietrze, bo nie doczytałem, że po
    otwarciu gazu trzeba jak najszybciej przyłożyć płomień, to będę sądzony
    przez sąd. Gdy złamię "netykietę", to jestem sądzony przez kogoś (kogo?
    imię i nazwisko) z AsterCity, ten ktoś wykonuje jednocześnie wyrok, nie
    mając do tego podstaw prawnych - odpowiednio podpisanej umowy, w której
    byłoby jednoznacznie określone, co jest złamaniem przeze mnie umowy.
    Uważam, że kol. Pawel ma rację.
    - Szwejk

    *) Wiem, pewnie wystarczy wpisać w google. Tyle, że każdy może założyć
    stronę pod tytułem "RFC 1855" i wpisać tam takie głupoty jakie chce. I
    co, znajdę 5 różnych i które jest prawdziwe?

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)