  • Data: 2003-10-17 07:37:06
    Temat: Re: czy "netykieta" jest prawem?
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Dla mnie - nie. Gdzie się znajduje taki dokument? Chodzi mi zarówno o
    > postać elektroniczną, jak i papierową. W kodeksie cywilnym? karnym? w
    > innej ustawie? Pytam poważnie.

    Mam nadzieję, że moja odpowiedź na posting Pawła wyczerpująco odpowiada
    też na te kwestie.

    > Zajmuję się internetem już parę lat, ale nie wiem, gdzie się szuka RFC*),

    Latami mieszkasz w swoim domu, ale możesz nie wiedzieć, gdzie się szuka
    norm, no podstawie których został zbudowany.

    > Niezupełnie. Jeśli wysadzę budynek w powietrze, bo nie doczytałem, że po
    > otwarciu gazu trzeba jak najszybciej przyłożyć płomień, to będę sądzony
    > przez sąd.

    Po co zaraz wysadzać - wystarczy, że nie będziesz przestrzegał instrukcji,
    by utracić prawa wynikające z gwarancji.

    > Gdy złamię "netykietę", to jestem sądzony przez kogoś (kogo?
    > imię i nazwisko) z AsterCity, ten ktoś wykonuje jednocześnie wyrok, nie
    > mając do tego podstaw prawnych - odpowiednio podpisanej umowy, w której
    > byłoby jednoznacznie określone, co jest złamaniem przeze mnie umowy.
    > Uważam, że kol. Pawel ma rację.

    Wybacz, ale nie znam przypadku, by firma chcąca rozwiązać za swoim
    klientem umowę którą ten naruszył, odwoływała sie do wyroku sądowego.
    Więc z tym sądzeniem, to chyba jednak trochę przesadziłeś.

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz Kozicki