    From: "Maxiuca" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mogę zwolnić pracownika w sobote?
    Date: Thu, 4 Sep 2008 11:21:52 +0200

    wiadomości news:04092008.68702F0C@budzik61.poznan.pl...
    > nie w Polsce. W Polsce musisz byc przede wszystkim prawnikiem, bo jak
    > bedzie inaczej to chociazbys nei wiem jakim był fachowcem, to i tak w
    > koncu zrobisz cos nie pomysli urzedników i przywala taka kare, ze nie
    > pozostanie ci nic innego jak narzedzia sprzedac...

    No dlatego ja, mimo wykształcenia wyższego ekonomicznego, rejestrując
    działalnosć nawet chwili nie myslalem o tym, ze bede sam prowadził
    ksiegowość, bo nie miał bym z tym problemu, ale nie mam też czasu żeby
    śledzić codziennie zmieniające sie przepisy, interpretacje urzędów, myslec
    na tym jak rozliczyć wyjazd gdzies tam a jak coś innego. Wolę ten czas
    poświęcić na zarabianie pieniędzy. Jak mam problem prawny to ide do
    prawnika. Po prostu oszczędzanie na takich usługach nie ma sensu, bo prędzej
    czy później będzie się tego żałować. To tak jak z tym serwisem samochodów.
    Pójdziesz do ASO, zapłacisz 2x niż u pana Mietka, ale masz spokój (wiadomo,
    że nie zawsze, że ASO też potrafi spieprzyć, ale generalnie to robią dobrze,
    wystawiają faktury na naprawy i dają na nie gwarancje). A pan Mietek zrobi
    na częściach z Bangladeszu, weźmie do kieszeni a jak przyjedziesz że się
    rozsypało to Cie poszczuje psami. Można też kupić "service manual",
    sprowadzić samemu częsći, wyposażyć sobie prywatny warsztat i samemu
    naprawiać. Niestety efekt może być gorszy niż działalność pana Mietka...

    Polacy właśnie jeszcze nie nauczyli się, że od naprawiania kranów są
    hydraulicy, od projektowania mieszkań projektańci wnętrz, od robienia
    fotografii fotografowie, od księgowości księgowi, od prawa prawnicy i, co
    najważniejsze, od leczenia lekarze. A każdy Polak chce przyoszczędzić i być
    jednocześnie hydraulikiem, projektantem wnętrz, fotografem, prawnikiem,
    księgowym, prawnikiem i lekarzem.

    --
    Max