    From: sir pawian <D...@b...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy istnieje w polskim prawie samoukaranie
    Date: Thu, 12 Dec 2002 10:48:21 +0100

    On Wed, 11 Dec 2002 22:18:13 +0100, "adam sulewski"
    <a...@p...onet.pl> wrote:

    >1.czy istnieje mozliwosc samoukarania, jeszcze przed wyrokiem sadu, tak ze
    >sad np moze uniewinnic oskarzonego, ktory juz do rozprawy zadoscuczynil z
    >nawiazka za popelnione przestepstowo, tak ze po rozprawie nie ma w papierach
    >ze byl karany.

    czolem, jesli sad go uniwinni to przeciez i tak nie bedzie "karany".

    >2.przez ile lat obywatel jest zobowiazany pisac w swoich papierach np o
    >podaniu o prace ze byl karany, czy dugosc tego okresu rowniez jest zalezna
    >od woli sadu czy jest niezalezna od rodzaju kary i popelnionego
    >przestepstwa.

    a jesli go skarze to nigdy nie slyszalem o uwzglednieniu samoukarania,
    to ze ktos zadoscuczynil nawet z nawiazka moze miec tylko wplyw na
    surowosc wyroku, jesli wpadnie ci kodeks karny w rece to bedzie tam
    napisane ze rozne artykuly maja rozny ciezar gatunkowy i w zaleznosci
    od tego ten termin uplywa wczesniej badz szybciej. nie pamietam w
    ktorym rozdziale to bylo ale kazdy kodeks jaki widzialem mial
    skorowidz - sprawdz pod haslem "przedawnienie.."

    pozdrawiam

    Pawel Idzikowski

    mailto:D...@b...com
    http://www.bitmit.com