  • Data: 2005-07-02 05:03:38
    Temat: Re: czerwcowy bilet miesieczny wazny do 27 czerwca
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 1 lip o godzinie 22:04, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > No to ja Ci przedstawię z czego ja wywnioskowałem moją wersję. Zakładam,
    > ze sprzedający w kiosku jest nieuczciwy. Sprzedaje wszystkim bilety w
    > pełnej cenie za cały miesiąc,

    I tutaj masz podstawowy błąd logiczny - przecież nasz pytający zapłacił
    TANIEJ za bilet - co wynika z pierwszego posta.
    Więc sprzedający bilety nie Mógł zarobić na machinacji poprzez droższe
    sprzedawania tańszych biletów - PRZYNAJMNIEJ w tym konkretnym przypadku
    naszego pytającego.

    > ale niektóre osoby umieszcza na liście, jako takie, którym sprzedał
    > tańszy bilet.

    Kolejny błąd logiczny - lista zawiera nazwiska osób które zapłaciły DROŻSZE
    bilety.

    > W ten sposób do przewoźnika odprowadza mniej pieniążków.

    Robert - może jesteś przemęczony dzisiaj?
    Popatrz:
    - sprzedawca w kiosku otrzymuje 10 biletów do sprzedaży. 5 z nich sprzedaje
    po 90 złotych, a pozostałe 5 po 96 złotych. Zakładamy że teraz rozlicza się
    uczciwie z przewoźnikiem.
    Te po 96 złotych są tymi tzw "pełnymi" biletami, na cały miesiąc.
    Ile pieniążków sprzedawca odprowadzi do przewoźnika?
    5x90 + 5x96 = 450 + 480 = 930 zł
    Lista zawierać będzie 5 nazwisk osób które wykupiły "pełne" bilety.

    I teraz cytuje powtórnie Twój fragment posta:
    > ale niektóre osoby umieszcza na liście, jako takie, którym sprzedał
    > tańszy bilet.

    Przy moim przykładzie sytuacja sprzedającego przedstawiałaby się tak:
    - sprzedawca w kiosku otrzymuje 10 biletów do sprzedaży. 7 z nich sprzedaje
    po 90 złotych, a pozostałe 3 po 96 złotych. Zakładamy że teraz rozlicza się
    nieuczciwie z przewoźnikiem.
    7x90 + 3x96 = 630 + 288 = 918 zł
    I gdyby teraz sprzedający dopisał sobie jedno nazwisko do tej listy - to po
    prostu będzie musiał ze swojej kieszeni dołożyć kasę dla przewoźnika.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany