eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[cross] ze zwierzakow: jak to jest z psem na ogrodzonym terenie › Re: [cross] ze zwierzakow: jak to jest z psem na ogrodzonym terenie
  • Data: 2007-06-30 20:33:04
    Temat: Re: [cross] ze zwierzakow: jak to jest z psem na ogrodzonym terenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f66cp4$42r$1@news.onet.pl...

    > Jeśli chodzi o "wilcze doly" to tak samo jak w rzypadku wtargniecia na
    > cudza posesje, kara grzywny, ograniczenie wolnosci badz pozbawienie
    > wolnosci do roku. A jesli chodzi o pogryzienie przez psa i to obojetnie
    > czy na posesji czy poza to z tego co wiem to jesli pogryzienie bedzie
    > wymagalo leczenia powyzej 7 dni to grozi prokurator, jesli mniej niz 7 to
    > jedynie oskarzenie prywatne grozi, o ile poszkodowany takie wniesie.
    > Natomiast wlasciciel psa jest zobowiazany do calkowitego naprawienia
    > wyrzadzanej szkody przez psa, czyli jesli zje cudza kure to trzeba za nia
> [...]

    Nie przesadzajcie. Pogryzienie przez psa na terenie własnego podwórka, o
    ile właściciel nie szczuje tym psem przestępstwem być nie może. Co najwyżej
    można by się było zastanawiać nad wykroczeniem (niezachowanie należytej
    ostrożności przy trzymaniu psa), ale to wątpliwe. Przecież normalnym
    następstwem pozostawienia psa w ogrodzie nie jest pogryzienie przez niego
    normalnie zachowującego się człowieka. Włażenie do cudzego ogrodu przez
    płot normalnym zachowaniem ni jest i trudno, by właściciel psa za to
    odpowiadał.

    Natomiast za wilcze doły i inne tego typu wynalazki odpowiada się w
    zależności od skutku, czyli po prostu tak, jakby się samemu te skutki
    wywołało.