  • Data: 2003-09-08 11:30:37
    Temat: Re: cofanie po ulicy jednokierunkowej
    Od: "Marcin Kłos" <q...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawy jestem czy jak walne w samochod faceta ktoren na wstecznym jedzie
    > moja jednokierunkowa ulica osiedlowa 100 metrow(sknera nie chce objechac
    > 500 metrow dookola blokow) a zaskoczyl mnie bo na tych zakretach bynajmniej
    > nie spodziewalem sie samochodu zdazajacego w przeciwnym anizeli ja kierunku,
    > to bedzie to moja wina czy jego ?

    Oczywiście, że cofającego. Ilość kierunków na drodze nie ma tu znaczenia.
    Taka sama sytuacja mogłaby mieć miejsce na drodze dwukierunkowej - cofający
    jedzie w końcu pod prąd.

    Kodeks jasno roztrzyga tę sprawę zobowiązując cofającego do zachowania
    szczególnej ostrozność. Była kolizja = ostrozności nie zachowano.

    Marcin Kłos