    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cofanie i ... buch
    Date: Wed, 9 Jun 2004 12:06:10 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc189.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:cmgdc0dovk03c16bb9b5d8m58iu7ka8ra7@4ax.com...

    > A jak jest różnica między normalną, a nienormalną ulicą ?

    Powiem, że już pisząc przypuszczałem, ze się tego przyczepisz. Dla mnie
    "normalna" ulica w omawianym kontekście, to taka z której wyjazdu pojazdu
    można się spodziewać. Wszystko inne, to nie normalne, choćby i ulice. A
    wiec do tych nienormalnych zaliczam chodniki, deptaki, drogi na których
    ruch jest zamknięty, dojazdy do nieruchomości. Taki podział bardziej
    intuicyjny, niż prawny.

    Po prostu uważam, ze na gruncie przepisów PoRD kierujący ma prawo założyć,
    ze z wjazdu w ulicę jednokierunkową nikt nie wyjedzie. jest pełni do tego
    uprawniony dokąd nie spostrzeże, że jakiś pógłówek coś takiego próbuje
    uczynić. Wówczas powinien najlepiej się zatrzymać, a w każdym razie gościa
    ominąć. Może również złożyć zawiadomienie o wykroczeniu w tej sprawie

    > Przepis o którym ja piszę stanowi o pierwszeństwie pojazdowi
    > nadjeżdżającemu z prawej strony. Chodnik raczej nie służy do ruchu
    > pojazdów. Dalej, ja pisałem wspólwinie (widzę obu winnych).

    To nasze poglądy są dość zbieżne. Ja również zakładam, ze mogło dojść do
    współwiny. co do zasady wyjeżdżający z tej ulicy "pod prąd" z całą
    pewnością ponosi winę. Drugi z kierujących - moim zdaniem - tylko o tyle,
    gdy przy zachowaniu normalnych środków ostrożności mógł na czas spostrzec
    zagrożenie i nie zareagował odpowiednio.

    > To juz kolejna herezja Robercie z mojej strony w ciągu ostatniego
    > czasu (coś mi się wydaje, ze .... ale co tam twoja sprawa !)

    > Nie ma na równi ! Co to jest włączenie się do ruchu podają przepisy
    > -czytaj je.

    > To też ja uznaję-nigdzie nie napisałe inaczej - sprawdz.

    A czy ja napisałęm, że Ty pisałeś - sam sprawdź.

    > Tu mamy do czynienia z faktem kolizji i należy ustalić winnego. Dla
    > mnie winni są obaj kierowcy.

    A ja się z tym nie zgadzam. Tu mogą być obydwaj winni, ale nie koniecznie
    muszą.