  • Data: 2003-02-20 10:33:50
    Temat: Re: co daje spisany u notariusza testament?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Vei" <a...@g...pl> wrote in message
    news:b325tj$qld$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Chce spisac testament i zapisac wszystko dziecku - mam tylko jedno
    dziecko.
    > Czy moj maz po mojej smierci moze ten testament podwazyc, obalic?

    Moze, ale to nie jest latwe, szczególnie w przypadku testamentu
    sporzadzonego u notariusza i zawczasu. Taki jest wlasciwie nie do ruszenia.

    Czy ma
    > prawo do jakiejs czesci majatku po mnie jesli nie uwzglednie go w
    > testamencie (nie mamy rozdzielnosci majatkowej)?

    Ma prawo do tzw zachowku : wg. art. 991 Kodeksu cywilnego przysluguje mu
    polowa tego, co by odziedziczyl gdyby nie bylo testamentu czyli wg.
    dziedziczenia ustawowego. Jesli jest tylko dzieko i maz to wedle ustawy
    dziedziczyliby po polowie, czyli jesli wszystko zapiszesz dziecku, to maz
    dostanie 1/4 wartosci spadku ( w naturze badz gotowiznie).

    Depi.