    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Sun, 24 Jun 2012 17:08:31 +0200
    <js1d79$j87$1@inews.gazeta.pl> <js1f86$eso$1@news01.versatel.de>
    <js1gjt$s25$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <js1s7i$5n1$1@inews.gazeta.pl> <js1sgc$pl3$5@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206222122540.1252@quad> <js3voi$na3$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206231119420.1484@quad> <js5bmg$aq3$1@inews.gazeta.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli jesteś z tych, co to kierunkowskaz włączają na zwykłym
    > skrzyżowaniu dopiero w momencie skrętu?
    >

    > Dla mnie zmiana kierunku następuje na skrzyżowaniu (i innym przecięciu
    > się kierunków ruchu nie będącym skrzyżowaniem) i sygnalizuję zawczasu
    > i wyraźnie przed skrzyżowaniem.

    > Bzdura. Masz sygnalizować ZAWCZASU i WYRAŹNIE. Więc nie tak, że
    > wcześniej masz skręcać w lewo, a dopiero potem włączać kierunkowskaz.
    > Nie ma być najpierw ruch kierownicą, potem kierunkowskaz, a odwrotnie.
    >
    > Jak na tym rondzie:
    >
    > https://mapy.google.pl/maps?q=Aleje++Wojciecha+Korfa
    ntego,+Zabrze&hl=pl&ie=UTF8&ll=50.317775,18.775055&s
    pn=0.001552,0.003245&sll=50.215305,18.600835&sspn=0.
    001555,0.003245&oq=Aleja+Korfantego,+zabrze&t=k&hnea
    r=Aleje+Wojciecha+Korfantego,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85s
    kie&z=18

    > jadę od Zabrza na Waryniol, to jadę w lewo. I zresztą tak mówią
    > strzałki na wjeździe na rondo. Dwa pasy idą na wprost
    > Zabrze-Mikulczyce, prawy pas dodatkowo w prawo na Multikino, a lewy
    > pas w lewo na Waryniol.
    >
    > Tak, wiem, na zdjęciu nie ma jeszcze ronda. Ale to jest właśnie
    > pokazówka, że rondo może się pojawiać/znikać, a kierunki są w prawo,
    > na wprost, w lewo jak na każdym innym skrzyżowaniu.

    gdzie ty tam widzisz zapowiedź ronda? dla mnie to jest normlan skrzyżowanie
    i jak na razie zapowiedż normalnego skryzżowania ze światłami.