  • Data: 2012-06-23 07:08:19
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: bzdreg <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jedna z interpretacji. Jak pisałem, nie chcę się wdawać w dyskusje,
    > która z nich jest lepsza. Fakt faktem, są konflikty, bo istnieje grupa
    > kierowców, specjalistów, a nawet biegłych sądowych podzielająca
    > interpretację jaką Ty prezentujesz, a także istnieje druga grupa
    > wyznająca zasady bliższe tym, które starałem się ja tu zaprezentować.

    Rozumiem, że cały Twój wysiłek w tym wątku właśnie to obrazuje -
    praktycy ruchu drogowego wskazują błędy prawodawców. I nie da się tego
    skwitować jednym zdaniem "skoro mamy takie prawo, to musimy się go
    trzymać". Nie musimy.
    Istnieje coś takiego, jak "obywatelski sprzeciw", do którego zawsze będę
    namawiał. To jest właśnie "demokracja bezpośrednia". Jeśli władza
    ustawodawcza dała d., to trzeba jej pokazać środkowy palec.

    A merytorycznie - prawy k-wskaz przed zjechaniem sygnalizuje
    wjeżdżającemu na rondo z tej drogi, że nie musi czekać aż zjedziemy,
    tylko może wjeżdżać. Ruch odbywa się płynniej. I o to chodzi!

    Gdy instruowałem moje dzieci jak mają jeździć, to ustawiłem im
    hierarchię reguł:
    1. Nie daj się puknąć (bo wózek dużo kosztował).
    1b. (Nie puknij nikogo) - w nawiasie, bo to jest tak oczywiste, że nie
    powinno się o tym mówić.
    2. Dbaj o płynność ruchu, nie wqr..j innych (bo wq.ny kierowca przestaje
    myśleć logicznie i może kogoś puknąć).
    3. Stosuj się do przepisów ruchu.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.