  • Data: 2012-06-23 07:15:11
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: bzdreg <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-22 20:03, Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"<n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Na takiej podstawie, że jak będziesz już jechał po rondzie z właczonym lewym
    > kierunkowskazem, to jadący za toba nie bedzie wiedział, gdzie ty chcesz
    > będąc na rondzie skręcić.
    > Powinno być tak, że dajesz przed wjazdem na na rondo kierunkowskaz lewy lub
    > prawy (jeżeli skręcasz), a po minięciu zjazdu poprzedzajacego twój dajesz
    > kieunkowskaz sygnalizujacy opuszczenie ronda. Wówczas wszystko jest jasne i
    > oczywiste.

    Znów dodam "merytorycznie" -
    Są ronda bez wyznaczonych pasów, ale o szerokości spokojnie na 2 (albo i
    3) pasy. To zazwyczaj ciasne ronda "szykanowe", których w ogóle tam nie
    miało być, ale włodarze wiochy postanowili wziąć kierujących pod buta.
    Mają zwykle dwa rodzaje nawierzchni, a to poszerzenie ma ułatwić życie
    kierowcom autobusów.
    Kierunkowskaz w lewo przy wjeździe na rondo sygnalizuje temu za mną, że
    może mnie spokojnie "brać z prawej", bo nie zrobię mu numeru przed
    nosem. Popieram i sam stosuję, zwłaszcza jeżdżąc rowerem, czyli powoli.

    Oczywiście, jeśli taki migający lewym nagle przed moim nosem zmieni
    zdanie i kulnąwszy się w prawo zrobi mi kuku, to nic nie udowodnię,
    chyba, że będę miał rejestrator, a i wtedy zadziała "litera prawa".

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.