  • Data: 2002-07-02 18:44:38
    Temat: Re: chyba wiekszosc spolek zoo dziala bezprawnie ...
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojtek" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    news:afs546$dqi$1@news.tpi.pl...

    > Mozna zatem wyobrazic sobie sytuacje, ze protokol z ZW z zalacznikiem
    listy
    > obecnosci ( podpisanym na wstepie ?) bedzie zawieral pewne niescislosci
    > nieakceptowane przez jednego z udzialowcow (np. brak wnioskow, niezgodne z
    > prawda wyniki glosowania),
    >bedzie on podpisany przez przewodniczacego i
    > protkolanta.

    Taka sytuacja zawsze jest możliwa.

    >Jak w takim wypadku KSH chroni prawa mniejszosci?

    Przewiduje możliwość sprorządzenia protokołu przez notariusza. Co do innych
    mechanizmów. W przypadku niezgodnego z prawdą wyniku głosowania będzie można
    wnieść powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały.
    Co do wpisania do protokołu uchwały, której nie podejmowano - z pewnością
    nie będzie tu właściwe powództwo o uchylenie uchwały, gdyż takiej nie ma.
    Podobnie ma się to z powództwem o stwierdzenie nieważności. Wobec czego nie
    stosuje się w tym zakresie wyłączenia 189 KPC. Tak więc wspólnik będzie mógł
    wnieść powództwo o stwierdzenie nieistnienia uchwały. Co do nie
    uwzględnienia wniosków - zawasze można dowodzić przed sądem, że taki wniosek
    został zgłoszony. I to wszelkimi sposobamia (zeznania świadków, nagrania
    itp.). To samo dotyczy powyższego.

    To tylko przykłady, gdyż nie jestem w stanie wymienić wszelkich sposobów.
    Musiałbym napisać książkę :-)

    Pozdro
    MAX