  • Data: 2004-08-05 19:09:11
    Temat: Re: bte a poreczenie wekslowe
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jedynie weksel płatny za okazaniem przedawnia się po 4 latach od
    dnia
    > wystawienia (rok na przedstawienie + 3lata przedawnienia).
    >
    > Jeśli jest to weksel in blanco, w którym bank ma prawo wpisać
    odpowiednią
    > datę płatności, to dokument ten przedawni się dopiero w trzy lata od
    wpisanej
    > daty płatności,

    A czy wypełniając weksel in blanco koniecznie trzeba wpisać konkretną
    datę płatności?
    A jeśli bank (z różnych powodów - w grę może wchodzić tutaj wszystko
    łącznie z brakami w wiedzy pracowników banku) nie wypełni daty
    płatności czyniąc weksel skutecznym ale płatnym za okazaniem, a
    przy tym na wekslu będzie data wystawienia sprzed np. dwóch lat? To
    co wtedy? Czy nie mamy problemu podniesionego przez mnie?
    (przedstawienie do zapłaty weksla płatnego za okazaniem po upływie
    roku od daty wystawienia)

    Co do wpisywania daty wystawienia przez wystawcę weksla in blanco w
    momencie przekazania takiego weksla bankowi to niektóre banki się
    przy tym strasznie upierają - widziałem na własne oczy, słyszałem na
    własne uszy (weksel ma zabezpieczać spłatę kredytu zacuiągniętego
    na 30 lat a bank z uporem godnym lepszej sprawy żąda od wystawcy
    weksla in blanco by oprócz podpisu wstawił od razu też aktualną datę
    jako datę wystawienia weksla.
    Wtedy wystarczy by np za pięć lat ktoś w banku zrobił z tego weksla in
    blanco po wypełnieniu weksel płatny za okazaniem i moim zdaniem
    bank jest ugotowany - oczywiście to odbiega zupełnie od realiów
    sprawy opisanej na wstępie tego wątku bo tam nie ma daty
    wystawienia w wekslu in blanco)

    -> http://usenet.pomocprawna.info