  • Data: 2004-08-05 18:46:18
    Temat: Re: bte a poreczenie wekslowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    news:slrnch3dom.apc.jaszczur@workstation.at.my.home.
    or.workplace.pl...
    > Przeglądam pl.soc.prawo

    > Co rozumiesz przez poręczenie samego kredytu?

    Rozumiem umieszczenie przez poręczycieli podpisów jako poręczyciele na
    umowie kredytowej (najczęściej) lub też zawarcie osobnej umowy poręczenia
    (sporadycznie). W odróżnieniu od zabezpieczenia kredytu poprzez weksel
    poręczony, gdzie podpisy poręczycieli ograniczają się do złożenia podpisów
    na samym wekslu.

    > W deklaracji wekslowej/porozumieniu wekslowym nie ma daty.

    Jeśli nie ma daty jej sporządzenia, to jest kłopot. No chyba, ze w umowie
    kredytowej jest napisane, że poręczenie stanowi weksel in blanco z
    deklaracją. Bo wówczas z kolei na tej podstawie można podnosić, że już
    wówczas ów weksel istniał.

    > Bank powiadomił poręczycieli poprzez wysłanie monitu oraz wypowiedzenia
    > umowy kredytowej.

    No w poście nic o tym nie było. skoro powiadomił ich, to ta droga oczywiście
    jest błędna. Pozostaje próba uznania weksla za przedawniony.