  • Data: 2006-09-17 03:51:51
    Temat: Re: brat bratu?!
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    delicja30 wrote:
    > Mój ojciec kupił w latach młodości dom, w którym zamieszkali jego rodzice (moi
    > dziadkowie). Kupił je za swoją część pieniędzy, które rodzice podzielili na trójkę
    > rodzeństwa, oni swoje czesci zabrali, a moj tata za swoja kupil ten dom
    > (dokladajac ze sprzedanej ziemi jaka mial po chrzestnym). Wszyscy wiedzieli , że
    > dom jest wlasnoscia mojego taty, choc mieszkali w nim rodzice, ale sami mowili, ze
    > po ich smierci moj tata zrobi z nim co zechce. Ale po ich smierci rodzenstwo mojego

    > taty rosci sobie prawo do tego domu, tlumaczac ze im sie nalezy po rodzicach! Jak
> [...]

    Kto jest właścicielem domu wg ksiąg wieczystych?
    Jeśli dom kupił ojciec na siebie, to jest jego i nikomu nic do tego kto
    w nim mieszka.
    Jeśli dom został kupiony przez towjego ojca, ale formalnie w dokumentach
    stoją towi dziadkowie, to dom należał formalnie do dziadków i jest w tej
    chwili do podziału w spadku.