  • Data: 2009-04-15 19:51:30
    Temat: Re: błędna cena - co dalej?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    news:gs5app$qpi$1@news.onet.pl...

    > ... i kupuje tam, gdzie taniej nie zastanawiając się specjalnie dlaczego.

    I naprawdę nie zastanawia go fakt, że wszędzie dany towar kosztuje circa
    216 zł, a tutaj o dziwo tylko 16?

    > Skąd biedny człowiek ma wiedzieć jak kształtuje się średnia rynkowa cena
    > za kilogram jakiegoś gwoździa czy TV 27 calowy, który kupuje raz na 8
    > lat? Idzie do sklepu to widzi ile.

    Tak, idzie sobie do sklepu i kupuje z marszu telewizor nie sprawdzając
    wcześniej cen.
    Ilu znasz takich ludzi? Bo ja żadnego.

    > Ale wynika z art. 84 KC, że klient musiał móc z łatwością zauważyć, że
    > cena jest niewłaściwa i tam powinna była być dwójka przed 16. Skąd niby
    > miałby to wiedzieć?

    Jestem przekonana, że gdyby przed kwotą 216 zł pojawiła się jeszcze jedna
    dwójka, to o dziwo by wiedział, ile naprawdę kosztuje dany towar :>