eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobłędna cena - co dalej?Re: błędna cena - co dalej?
  • Data: 2009-04-15 21:39:10
    Temat: Re: błędna cena - co dalej?
    Od: Paweł <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:gs5bj9$fd7$1@inews.gazeta.pl...
    > .B:artek. pisze:
    >
    > Mógł z łatwością zauważyć poprzez ewidentną dysproporcję ceny proponowanej
    > i ceny rynkowej. I mam już dość powtarzania tego w kółko.
    >

    To może ja wtrącę swój przykład. powiedzmy jesteś chemikiem i chcesz
    przeprowadzić jakąś reakcję chemiczną. Więc potrzebujesz odpowiednich
    odczynników i idziesz do sklepu. Jeżeli nigdy wcześniej danej reakcji nie
    przeprowadzałeś, a kupowane odczynniki są dla Ciebie nowe; tzn. nigdy ich
    wcześniej nie kupowałeś bo nie miałeś takiej potrzeby. W związku z tym nie
    interesowałeś sie wcześniej cenami ów odczynnika. Przychodzisz do sklepu
    (albo jak w tym przypadku znajdujesz sklep internetowy) i szukasz danego
    odczynnika. Związki chemiczne mogą kosztować od kilku do kilku tysięcy zł za
    słoik tak więc nie wiesz ile za niego zapłacisz. Dany odczynnik może
    produkować np. tylko jedna firma w danym kraju, i to ona ustala ceny.
    Wówczas klient nie ma możliwości żadnego sprawdzenia czy dana cena jest
    adekwatna z ekonomią - czy jest np. zaniżona czy zawyżona bo nie ma z czym
    porównać.

    Inny przykład już częściej spotykany w internecie, który już był wyżej
    wspomniany. Wielokrotnie widziałem jak dany towar w zwykłym sklepie był
    nawet 50% droższy niż ten sam przedmiot sprzedawany przez internet. Poza tym
    zdarzają się dodatkowo promocje. A czasem na aukcjach znajduje się niezłe
    okaże gdy dana osoba sprzedaje coś i nie wie ile dany towar tak na prawdę
    jest wart lub gdy po prostu chce się czegoś szybko pozbyć bo np. na święta
    dostała 2 takie same telefony komórkowe.


    Reasumując:
    Kent nie wie za ile tak na prawdę sprzedawca chce sprzedać dany towar.

    Wyjścia z sytuacji są dwa:
    1. Wydać towar zgodny z ofertą na aukcji - wówczas pokazuje się, ze dany
    sklep umie się przyznać do błędu i szanuje klientów
    2. Częściej spotykane: napisać klientowi, że niestety towar nie jest
    dostępny i nie można zrealizować transakcji. Poza tym coś kojarzę, że samo
    złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z zawarciem umowy. Ale już głowy
    nie dam czy tak jest.


    --
    Pozdrawiam
    geres











    TRW GOT PTTK w Gliwicach:
    http://ktg.gliwice.pttk.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1