-
1. Data: 2009-04-15 12:40:52
Temat: błędna cena - co dalej?
Od: "mirek" <g...@g...pl>
witam,
wprowadzając produkt do sklepu internetowego nie dobiłem 2 z przodu, co w
efekcie spowodowało, że towar zamiast 216,00 zł został wystawiony w cenie 16
zł. Towar sprzedawany jest w cenie 216,00 zł - sugerowanej przez producenta.
Klient zakupił 4 sztuki takiego towaru, po zauważeniu pomyłki poinformowałem
go o tym, przeprosiłem i podałem, że nie możemy zrealizować tego zamówienia.
Zamówienie miało być płatne przy odbiorze przesyłki. Klient żąda wydania mu
towaru w cenie 16 zł za sztukę. Jakie jest wyjście z takiej sytuacji?
pzdr
Mirek
-
2. Data: 2009-04-15 12:51:16
Temat: Re: błędna cena - co dalej?
Od: icek2 <i...@p...onet.pl>
mirek pisze:
> witam,
> wprowadzając produkt do sklepu internetowego nie dobiłem 2 z przodu, co w
> efekcie spowodowało, że towar zamiast 216,00 zł został wystawiony w cenie 16
> zł. Towar sprzedawany jest w cenie 216,00 zł - sugerowanej przez producenta.
> Klient zakupił 4 sztuki takiego towaru, po zauważeniu pomyłki poinformowałem
> go o tym, przeprosiłem i podałem, że nie możemy zrealizować tego zamówienia.
> Zamówienie miało być płatne przy odbiorze przesyłki. Klient żąda wydania mu
> towaru w cenie 16 zł za sztukę. Jakie jest wyjście z takiej sytuacji?
>
> pzdr
> Mirek
>
>
koszt transportu, pakowania wynosi 4 X 200zł
brak mozliwosci odbioru osobistego :)
--
pozdros
icek
-
3. Data: 2009-04-15 12:52:10
Temat: Re: błędna cena - co dalej?
Od: Johnson <j...@n...pl>
mirek pisze:
> Jakie jest wyjście z takiej sytuacji?
>
Art. 84 §1 kc + 88 kc
--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars
-
4. Data: 2009-04-15 13:23:29
Temat: Re: błędna cena - co dalej?
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
mirek wrote:
> witam,
> wprowadzaj?c produkt do sklepu internetowego nie dobi?em 2 z przodu, co w
> efekcie spowodowa?o, ?e towar zamiast 216,00 z? zosta? wystawiony w cenie 16
> z?. Towar sprzedawany jest w cenie 216,00 z? - sugerowanej przez producenta.
> Klient zakupi? 4 sztuki takiego towaru, po zauwa?eniu pomy?ki poinformowa?em
> go o tym, przeprosi?em i poda?em, ?e nie mo?emy zrealizowaae tego zamówienia.
> Zamówienie mia?o byae p?atne przy odbiorze przesy?ki. Klient ??da wydania mu
> towaru w cenie 16 z? za sztuke. Jakie jest wyj?cie z takiej sytuacji?
>
pisemnie oświadczyć klientowi, że nic z tego.
Art KC już dostałeś.
-
5. Data: 2009-04-15 13:53:30
Temat: Re: błędna cena - co dalej?
Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
Johnson wyskrobał(a):
>> Jakie jest wyjście z takiej sytuacji?
>
> Art. 84 §1 kc + 88 kc
A co mu da art. 84 KC? Jeżeli oświadczenie woli zostało złożone innej osobie
(oferta), to uchylić się od błędu można, gdy:
- druga osoba go wywołała (odpada)
- druga osoba wiedziała o błędzie (powodzenia z udowadnianiem)
- druga osoba mogła z łatwością błąd zauważyć (jak wyżej)
--
.B:artek.
-
6. Data: 2009-04-15 13:57:22
Temat: Re: błędna cena - co dalej?
Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
mirek wyskrobał(a):
> witam,
> wprowadzając produkt do sklepu internetowego nie dobiłem 2 z przodu,
> co w efekcie spowodowało, że towar zamiast 216,00 zł został
> wystawiony w cenie 16 zł. Towar sprzedawany jest w cenie 216,00 zł -
> sugerowanej przez producenta. Klient zakupił 4 sztuki takiego towaru,
> po zauważeniu pomyłki poinformowałem go o tym, przeprosiłem i
> podałem, że nie możemy zrealizować tego zamówienia. Zamówienie miało
> być płatne przy odbiorze przesyłki. Klient żąda wydania mu towaru w
> cenie 16 zł za sztukę. Jakie jest wyjście z takiej sytuacji?
Spróbuj się jakoś dogadać. Zaoferuj rabat, gratisy itd. Akurat prawo nie
chroni Ciebie, bo się po ludzku pomyliłeś, tylko chroni konsumenta, który
uwierzył w cenę jaką zaoferowałeś (choćby pomyłkowo). Jeżeli nie zachodzą
wyjątki wskazane w art. 84 KC, a które przywołałem w innym poście w tym
wątku, to przy zaciekłości klienta będzie on miał szanse wyegzekwować od
Ciebie towar za 16 zł albo domagać się odszkodowania.
--
.B:artek.
-
7. Data: 2009-04-15 14:44:17
Temat: Re: błędna cena - co dalej?
Od: Johnson <j...@n...pl>
.B:artek. pisze:
> - druga osoba mogła z łatwością błąd zauważyć (jak wyżej)
>
>
To będzie banalne. Wystarczy odrobina zdrowego rozsądku.
--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars
-
8. Data: 2009-04-15 14:59:59
Temat: Re: błędna cena - co dalej?
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
.B:artek. wrote:
> - druga osoba mogła z łatwością błąd zauważyć (jak wyżej)
>
co jak wyżej?
-
9. Data: 2009-04-15 15:01:16
Temat: Re: błędna cena - co dalej?
Od: Johnson <j...@n...pl>
witek pisze:
>
>> - druga osoba mogła z łatwością błąd zauważyć (jak wyżej)
>>
> co jak wyżej?
>
>
Nie bądź taki nie kumaty ... rzekomo trudno udowodnić.
--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars
-
10. Data: 2009-04-15 15:26:01
Temat: Re: błędna cena - co dalej?
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
Johnson wrote:
> witek pisze:
>
>>
>>> - druga osoba mogła z łatwością błąd zauważyć (jak wyżej)
>>>
>> co jak wyżej?
>>
>>
> Nie bądź taki nie kumaty ... rzekomo trudno udowodnić.
>
oh, nie bądz taki nie kumaty. przecież nie pytam dosłownie.
właśnie pytam dlaczego niby trudno udowodnić.
jakieś arguemtny na poparcie tezy, że jak produkt nagle jest 10 razy
tańszy to, że ciężko się zorientować, że coś jest nie tak.
Wiesz, nigdy nie wiadomo kiedy mi się trafi okazja, wówczas będę miał
już argumenty gotowe.